• یکشنبه 29/2/1387
  • تاریخ :
  • ** خواست مصری ها در تظاهرات «بازپس گیری انقلاب» نظامیان باید از قدر - رهائی

    فال حافظ


    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    بر دلت جامه پرهیزگاری بپوشان تا به دانش برسی . [از سفارشهای خضر به موسی علیه السلام]
    لوگوی وبلاگ
     

    دسته بندی موضوعی یادداشتها
     
    «الیور استون» ، کنفرانس مطبوعاتی ، آمریکا ، وال استریت ، امام خمینی ، انقلاب اسلامی ایران ، انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی . جبهه متحد اصولگرایان ، ایر ، انقلاب اسلامی بحرین ، بحرین ، بیداری اسلامی ، بحرین ، بیداری اسلامی ، شهادت مظلومانه کودک 45 روزه بحرینی ، آل ، بیداری اسلامی ، بیداری اسلامی .اخبار ، بیداری اسلامی ، رابرت فیسک ، اسلام آمریکائی ، اسلام اردوغانی ، ف ، بیداری اسلامی ، شیخ زغموت ، فلسطین ، بیداری اسلامی احبار جهان اسلام ، بیداری اسلامی مردم مسلمان مصر ،خاورمیانه عربی ، بهار بیداری عربی ، بیداری جهانی ، بیداری اسلامی ، اعتراضات وال استریت ، تظاهرات در ، پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین ، ، ترفنده های سیاسی آمریکا و کشورهای غربی ،انرژی اتمی ، آژانس اتمی ، سالروز تشکیل بسیج دانش آموزی ، 8آبان ، شهید حسین فهمیده ، سوره نساء ، تفسیر نمونه ، بسیج و آماده باش عمومی در برابر دشمنان ، عید میلاد عیسی مسیح ، جنبش وال استریت را تسخیر کنید ، قذافی توسط نیروی انقلاب اسلامی لیبی کشته شد. ، مدیر هامل گوگل ، اینترنت ، سایبری ، منافقین ، قرآن و سنت ، هویت اسلامی ، قرآن سوره نساء ، تفسیر نمون ،

    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :6
    بازدید دیروز :17
    کل بازدید :79564
    تعداد کل یاداشته ها : 108
    103/2/30
    1:46 ص
    مشخصات مدیروبلاگ
     
    محمود جلیلی[36]

    خبر مایه
    لوگوی دوستان
     

    خواست مصری ها در تظاهرات «بازپس گیری انقلاب» نظامیان باید از قدرت کنار بروند

    صدها هزار تن از مردم مصر با برگزاری تظاهرات گسترده در این کشور خواستار پایان دادن به قانون حالت فوق العاده شدند.
    به گزارش خبرگزاری ها، هزاران تن از مردم قاهره و چندین استان این کشور روز جمعه در راهپیمایی موسوم به «بازپس گیری انقلاب» بر ضد شورای نظامی حاکم در مصر شعار دادند و خواستار کناره گیری آنها شدند.
    تظاهرات «بازپس گیری انقلاب» به دعوت احزاب و گروه های ائتلاف انقلاب 25 ژانویه در میدان التحریر، اسکندریه و شهرهای دیگر مصر برگزار شد و تظاهرکنندگان طی آن خواستار لغو قانون حالت فوق العاده و کناره گیری اعضای شورای عالی نیروهای مسلح از قدرت و واگذاری آن به غیرنظامیان شدند.
    تظاهرکنندگان مصری، نگرانی شدید خود را از روشی که مرحله انتقالی بر پایه آن قرار دارد، اعلام و خاطرنشان کردند که این روش، انقلاب 25 ژانویه را تهدید می کند و پیروزی هایی را که برای دموکراسی و آزادی عمومی به دست آمده، در معرض خطر قرار می دهد.
    شاهدان عینی گفتند که چندین پلاکارد که در آن بر ضد اسرائیل شعارهایی نوشته بود در میدان التحریر قاهره به چشم می خورد. بر روی یکی از این پلاکاردها نوشته شده بود، «هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت» و بر روی پلاکارد دیگری نیز این عبارت به چشم می خورد «باید انتقام خون شهدای حمله اسرائیل به مرز مصر را بگیریم.»
    برپایه این گزارش احزاب و گروه های مصری در این تظاهرات شرکت داشتند.تظاهرات بازپس گیری انقلاب به دعوت ائتلاف 25 ژانویه شامل جنبش ششم آوریل، ائتلاف جوانان انقلاب، قبطی ها، احزاب الوفد، الغد، الوعی، الکرامه و... سازماندهی و برگزار شد.
    شورای نظامی مصر روز جمعه طی اطلاعیه هایی که از رادیو و تلویزیون پخش شد، تظاهرکنندگان را از هرگونه تعرض به مراکز و اماکن دولتی برحذر داشت و هشدار داد در غیر این صورت با قانون شکنان به شدت برخورد خواهد کرد.
    در همین حال دکتر «محمدسلیم العوا» از نامزدهای برجسته انتخابات ریاست جمهوری مصر در اعتراض به عدم اعلام زمان معین برای واگذاری قدرت به مردم از سوی شورای نظامی نامزدی خود را به حالت تعلیق درآورد.