• یکشنبه 29/2/1387
  • تاریخ :
  • ** بهاری بیداری در آمریکا هم زلزله ای است در ارکان استکبار جهانی وا - رهائی

    فال حافظ


    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    خداى سبحان پاداش را در طاعت نهاده است و کیفر را برابر معصیت تا بندگان خود را از عذابش برهاند و به بهشت خویش راند . [نهج البلاغه]
    لوگوی وبلاگ
     

    دسته بندی موضوعی یادداشتها
     
    «الیور استون» ، کنفرانس مطبوعاتی ، آمریکا ، وال استریت ، امام خمینی ، انقلاب اسلامی ایران ، انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی . جبهه متحد اصولگرایان ، ایر ، انقلاب اسلامی بحرین ، بحرین ، بیداری اسلامی ، بحرین ، بیداری اسلامی ، شهادت مظلومانه کودک 45 روزه بحرینی ، آل ، بیداری اسلامی ، بیداری اسلامی .اخبار ، بیداری اسلامی ، رابرت فیسک ، اسلام آمریکائی ، اسلام اردوغانی ، ف ، بیداری اسلامی ، شیخ زغموت ، فلسطین ، بیداری اسلامی احبار جهان اسلام ، بیداری اسلامی مردم مسلمان مصر ،خاورمیانه عربی ، بهار بیداری عربی ، بیداری جهانی ، بیداری اسلامی ، اعتراضات وال استریت ، تظاهرات در ، پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین ، ، ترفنده های سیاسی آمریکا و کشورهای غربی ،انرژی اتمی ، آژانس اتمی ، سالروز تشکیل بسیج دانش آموزی ، 8آبان ، شهید حسین فهمیده ، سوره نساء ، تفسیر نمونه ، بسیج و آماده باش عمومی در برابر دشمنان ، عید میلاد عیسی مسیح ، جنبش وال استریت را تسخیر کنید ، قذافی توسط نیروی انقلاب اسلامی لیبی کشته شد. ، مدیر هامل گوگل ، اینترنت ، سایبری ، منافقین ، قرآن و سنت ، هویت اسلامی ، قرآن سوره نساء ، تفسیر نمون ،

    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :30
    بازدید دیروز :17
    کل بازدید :79588
    تعداد کل یاداشته ها : 108
    103/2/30
    9:2 ص
    مشخصات مدیروبلاگ
     
    محمود جلیلی[36]

    خبر مایه
    لوگوی دوستان
     

    گسترش اعتراض ها از نیویورک به چند شهر دیگر خروش علیه نظام سرمایه داری
    مردم آمریکا : وال استریت میدان التحریر است

    در سومین هفته از اعتراض های ضدسرمایه داری آمریکا، تظاهرات ضد دولتی از نیویورک به شیکاگو، لس آنجلس، بوستون و سانفرانسیسکو رسید.
    هزاران نفر از مردم شهرهای لس آنجلس، شیکاگو، بوستون و سانفرانسیسکو به تبعیت از جنبش نیویورکی موسوم به «وال استریت را اشغال کنید». تظاهرات ضدسرمایه داری و ضد دولتی برپا کردند.
    عصر روز شنبه انبوه نیروهای امنیتی مستقر شده در خیابان های «نیویورک» با حمله به هزاران معترض این جنبش که روی پل «بروکلین» تجمع کرده بودند، اقدام به سرکوب و دستگیری صدها نفر از آنها کردند.
    «رویتر» با انتشار این گزارش به نقل از پلیس آمریکا نوشت، پس از بی توجهی معترضان به هشدارهای پلیس و خروج گروهی از آنها از خطوط معین شده، پلیس به معترضان حمله و دست کم 700 نفر از آنها را بازداشت کرد.
    مردم نیویورک بیش از 16 روز است که با تجمع در منطقه «وال استریت»، که مرکز اقتصاد آمریکاست و در اعتراض به سیاست های اقتصادی حاکم بر جامعه آمریکا به دنبال اشغال ساختمان «وال استریت» هستند. تلاشی که تاکنون چندین بار با سرکوب شدید و بازداشت گسترده معترضان ناکام مانده است.
    از میدان «دیوی» بوستون نیز خبر می رسد، صدها نفر از مردم با استفاده از تاکتیک های معترضان نیویورکی علیه فساد مالی و بیکاری، فقر، جنگ و نظام سرمایه داری تظاهرات کردند.
    شبکه خبری الجزیره با انتشار این خبر و به نقل از «ندیم مازن»، سازمان دهنده تجمعات بوستون نوشت: معترضان به دنبال اصلاحات اقتصاد و حکومتی در آمریکا هستند. وی با تأکید بر اینکه «آمریکایی ها تشنه تغییرند». افزود: افزایش ناگهانی جمعیت معترضان نشان می دهد مردم مستقلاً به دنبال تغییرند و همه به یک چیز فکر می کنند و آن اصلاحات بنیادین است. پرس تی وی نیز در این باره نوشت: پلیس 24نفر از معترضان این شهر را بازداشت کرد.
    از سوی دیگر روزنامه «لس آنجلس تایمز» نیز نوشت، مردم لس آنجلس نیز خواستار تغییر سیاست های دولت شدند.
    به نوشته این روزنامه، جنگ در خاورمیانه، معافیت های مالیاتی شرکت های بزرگ، افزایش بیکاری و نگرانی از آینده ای مبهم عمده دلیل حضور معترضان لس آنجلسی در خیابان های این شهر بود. معترضان در این شهر نیز خواستار تغییر سیاست های دولت به نفع 99درصد جامعه آمریکا هستند. معترضان معتقدند تمام منافع و ثروت آمریکا در جیب یک درصد از قشر خاص جامعه است. «شیکاگو» دیگر شهر آمریکایی است که شاهد تظاهرات ضددولتی است. شبکه خبری «پرس تی وی» در این باره گزارش داد، مردم «شیکاگو» نیز در کنار مردم «نیویورک» در اعتراض به فقر، فساد، بیکاری و نابرابری های اجتماعی مقابل بانک مرکزی ایالتی شیکاگو تظاهرات کردند. آنها نیز اعلام کردند می خواهند مراکز مالی شیکاگو را به تصرف خود درآورند. معترضان این شهر در مصاحبه با رسانه ها اعلام می کنند، تظاهراتشان نسخه آمریکایی تظاهرات میدان التحریر مصر است.پیش از این نیز معترضان نیویورکی که اکنون پیشگامان بیداری در جامعه آمریکا هستند، اعلام کرده بودند از بیداری های کشورهای عربی الهام گرفته اند.
    «وال استریت مال ماست، از ثروتمندها هم مالیات بگیرید، به خاطر نفت خون جوانانمان را نریزید، تمام سیستم حاکم بر آمریکا باید تغییر کند، کاپیتالیسم مساوی است با جنایت سازمان یافته، ما مردم هستیم، مردم به پاخیزید، آمریکا در حال نابودی است، مردم در حال مرگند و ما خانه و شغل می خواهیم.» از جمله شعارها و دست نوشته های معترضان آمریکایی است که در شهرهای مختلف آمریکا توسط مردم به نمایش گذاشته شد.
    از سوی دیگر، همزمان با نگرانی مقامات امنیتی آمریکا از گسترش لحظه به لحظه این ناآرامی ها به سرتاسر این کشور، خبر می رسد، همراهی برخی متفکران و مقامات سابق سیاسی و چهره های هنری و اقتصادی با معترضان، امید زیادی به مردم ناامید آمریکا داده است.
    یادآور می شود این تجمعات در ابتدای امر از سوی یک گروه کوچک از جوانان آمریکایی و به شکل دادن فراخوان در شبکه های اجتماعی آغاز شد. نه مقامات آمریکا و نه جوانان این کشور تصور گسترش این قیام کوچک به پنج شهر را نمی دادند. در حال حاضر نگرانی اصلی مقامات آمریکایی گسترش این بیداری به سرتاسر آمریکاست که با توجه به روند فوق، نگرانی این مقامات کاملاً قابل درک است!
    از سوی دیگر، هفته نامه آمریکایی تایم در آخرین شماره خود به بررسی ناآرامی ها و اعتراضات گسترده ضددولتی بویژه آمریکا پرداخت. این هفته نامه با انتخاب تیتر «از التحریر تا وال استریت؛ موج جدید بی اعتمادی به وعده های رهبران» به بررسی شباهت های موجود بین حوادث جاری در کشورهای عربی و اروپایی- آمریکایی پرداخته است.
    در بخشی از این تحلیل آمده: «برای بسیاری از جوانان معترض در پایتخت کشورهای غربی، میدان التحریر قاهره الهام بخش است.» روزنامه کیهان 11/7/90

    وقتی بهار ارادی میشود و بیداری در پی دارد بهار عربی یا بهار آمریکائی ندارد .ایران اسلامی الگوی آژادی است که بیدارگری می کند .این است صدور انقلاب اسلامی ایران .اللهم عجل لولیک الفرج والنصر