• یکشنبه 29/2/1387
  • تاریخ :
  • ** الازهر سکوت را شکست : حاکمان عرب تسلیم اراده ملت ها شوند - رهائی

    فال حافظ


    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    توکّل، دژ حکمت است . [امام علی علیه السلام]
    لوگوی وبلاگ
     

    دسته بندی موضوعی یادداشتها
     
    «الیور استون» ، کنفرانس مطبوعاتی ، آمریکا ، وال استریت ، امام خمینی ، انقلاب اسلامی ایران ، انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی . جبهه متحد اصولگرایان ، ایر ، انقلاب اسلامی بحرین ، بحرین ، بیداری اسلامی ، بحرین ، بیداری اسلامی ، شهادت مظلومانه کودک 45 روزه بحرینی ، آل ، بیداری اسلامی ، بیداری اسلامی .اخبار ، بیداری اسلامی ، رابرت فیسک ، اسلام آمریکائی ، اسلام اردوغانی ، ف ، بیداری اسلامی ، شیخ زغموت ، فلسطین ، بیداری اسلامی احبار جهان اسلام ، بیداری اسلامی مردم مسلمان مصر ،خاورمیانه عربی ، بهار بیداری عربی ، بیداری جهانی ، بیداری اسلامی ، اعتراضات وال استریت ، تظاهرات در ، پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین ، ، ترفنده های سیاسی آمریکا و کشورهای غربی ،انرژی اتمی ، آژانس اتمی ، سالروز تشکیل بسیج دانش آموزی ، 8آبان ، شهید حسین فهمیده ، سوره نساء ، تفسیر نمونه ، بسیج و آماده باش عمومی در برابر دشمنان ، عید میلاد عیسی مسیح ، جنبش وال استریت را تسخیر کنید ، قذافی توسط نیروی انقلاب اسلامی لیبی کشته شد. ، مدیر هامل گوگل ، اینترنت ، سایبری ، منافقین ، قرآن و سنت ، هویت اسلامی ، قرآن سوره نساء ، تفسیر نمون ،

    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :6
    بازدید دیروز :17
    کل بازدید :79564
    تعداد کل یاداشته ها : 108
    103/2/30
    1:30 ص
    مشخصات مدیروبلاگ
     
    محمود جلیلی[36]

    خبر مایه
    لوگوی دوستان
     

    الازهر سکوت را شکست : حاکمان عرب تسلیم اراده ملت ها شوند
    ساعت خبر: 15:8 - تاریخ خبر: 14/07/1390
    سکوت طولانی "الازهر" مصر نسبت به جنایات خونین رژیم آل خلیفه در بحرین انتقادهایی تند و اعتراض هایی شدید را متوجه آن کرد اما سرانجام این سکوت شکسته شد و شیخ "احمد الطیب " رییس الازهر با صدور بیانیه ای به نمایندگی از شورایعالی الازهر ازحاکمان کشورهای عرب از جمله حاشیه خلیج فارس خواست به مطالبات ملت های خود تن دهند.
     آنچه امروزدرکشورهای عرب حاشیه خلیج فارس می گذرد،  دل ها را خون می کند و قلب تمام امت اسلامی را به درد می آورد
     
     
    به گزارش پخش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، در این بیانیه به حکام عرب توصیه شده است که با ملت های خود در باره امور مختلف که امروز جنجال برانگیز شده به گفت وگو نشسته تا مانع از توطئه چینی بیگانگان ضد وحدت ملت های عربی و اسلامی شوند.

    شیخ احمد الطیب تاکید کرده است: آنچه امروز بویژه دربرخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس می گذرد،  دل ها را خون می کند و قلب تمام امت اسلامی را به درد می آورد.

    مردم بحرین که کشورشان توسط نظامیان سعودی اشغال شده است، با همدستی دو رژیم آل خلیفه و آل سعود، تنها به دلیل درخواست مطالباتی برحق و شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز سرکوب و قتل عام می شوند.

    مردم عربستان سعودی نیز این روزها برای درخواست مطالبات قانونی خود و اعتراض به سیاست های رژیم دیکتاتوری سعودی به خیابان ها آمده اند، اما بجای دریافت پاسخ مطالبات خود با گلوله های جنگی نیروهای نظامی و امنیتی سعودی مواجه شده اند.

    رییس الازهر در این بیانیه " غیرمنتظره" خاطرنشان کرده است که روند مقابله حکام برخی  کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با تحرکات مردم این کشورها بسیار نگران کننده است.

    وی با اشاره به آموزه های پیامبر گرامی اسلام (ص) می افزاید: مایه نگرانی است که برخی با دامن زدن به اختلافات مذهبی و قبیله ای و قومی ، ثبات و امنیت امت را به خطر می اندازند و پرچم تعصب را صرفنظر از تعصب قومی یا مذهبی بلند می کنند.

    شیخ احمد الطیب تاکید کرده است: این خطر تنها اتحاد، همبستگی و امنیت جوامع ما را که صدها سال است برقرار مانده ، تهدید نمی کند بلکه می تواند عامل جلب دخالت نیروهای بیگانه و منطقه ای - غرب و رژیم صهیونیستی - باشد که مترصد هستند از درگیری های مذهبی و اختلالات اجتماعی برای دخالت در کشورهای ما ، سلطه بر ما و به دست گرفتن سرنوشت منطقه ما سوء استفاده کنند.

    دربیانیه شیخ الازهر تصریح شده است: به همه درباره رخدادهایی که به نفع هیچ کس نخواهد بود و جز پشیمانی نتیجه ای نخواهد داشت، هشدار می دهیم. به نمایندگی الازهر که از حوادث کنونی بشدت دردمند و نگران است ، توصیه می کنم اختلافات و مشکلات از طریق گفت و گوی صریح و بی پرده حل و فصل شود.

    وی خطاب به حکام عرب خاطرنشان کرده است: حاکم دانا و حکیم کسی است که راه حل هایی بیابد که  جلوی تهدید کشورهای عربی را بگیرد ، پس شما ای برادران برای حفظ حال و آینده کشورهای عربی ، وحدت و یکپارچگی خود را تقویت کنید.

    نقل از : واحد مرکزی خبر http://www.iribnews.ir