• یکشنبه 29/2/1387
  • تاریخ :
  • ** فراخوان جنبش وال استریت برای تصرف ساختمان کنگره در ایالت های آمر - رهائی

    فال حافظ


    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    هرکس به جستجوی دانش برخیزد، فرشتگان بر وی سایه اندازند و در معیشتش برکت حاصل می شود و از روزی او کم نمی گردد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
    لوگوی وبلاگ
     

    دسته بندی موضوعی یادداشتها
     
    «الیور استون» ، کنفرانس مطبوعاتی ، آمریکا ، وال استریت ، امام خمینی ، انقلاب اسلامی ایران ، انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی . جبهه متحد اصولگرایان ، ایر ، انقلاب اسلامی بحرین ، بحرین ، بیداری اسلامی ، بحرین ، بیداری اسلامی ، شهادت مظلومانه کودک 45 روزه بحرینی ، آل ، بیداری اسلامی ، بیداری اسلامی .اخبار ، بیداری اسلامی ، رابرت فیسک ، اسلام آمریکائی ، اسلام اردوغانی ، ف ، بیداری اسلامی ، شیخ زغموت ، فلسطین ، بیداری اسلامی احبار جهان اسلام ، بیداری اسلامی مردم مسلمان مصر ،خاورمیانه عربی ، بهار بیداری عربی ، بیداری جهانی ، بیداری اسلامی ، اعتراضات وال استریت ، تظاهرات در ، پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین ، ، ترفنده های سیاسی آمریکا و کشورهای غربی ،انرژی اتمی ، آژانس اتمی ، سالروز تشکیل بسیج دانش آموزی ، 8آبان ، شهید حسین فهمیده ، سوره نساء ، تفسیر نمونه ، بسیج و آماده باش عمومی در برابر دشمنان ، عید میلاد عیسی مسیح ، جنبش وال استریت را تسخیر کنید ، قذافی توسط نیروی انقلاب اسلامی لیبی کشته شد. ، مدیر هامل گوگل ، اینترنت ، سایبری ، منافقین ، قرآن و سنت ، هویت اسلامی ، قرآن سوره نساء ، تفسیر نمون ،

    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :16
    بازدید دیروز :17
    کل بازدید :79574
    تعداد کل یاداشته ها : 108
    103/2/30
    4:31 ص
    مشخصات مدیروبلاگ
     
    محمود جلیلی[36]

    خبر مایه
    لوگوی دوستان
     

    فراخوان جنبش وال استریت برای تصرف ساختمان کنگره در ایالت های آمریکا

    خبرگزاری آسوشیتدپرس از برنامه معترضان ضدسرمایه داری آمریکا برای تسخیر ساختمان های کنگره سرتاسر این کشور خبر داد.
    روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» دیروز به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشت: «تظاهرکنندگان وال استریت در نظر دارند ساختمان کنگره نیویورک و سایر ایالات آمریکا را امروز به تصرف درآورند.»
    این گزارش افزود: گروه «تسخیر آلبانی» نیویورک از ظهر روز شنبه با هماهنگی و همکاری معترضان سرتاسر ایالت، تلاش ها برای تسخیر ساختمان کنگره را آغاز می کنند. این تلاش ها همزمان در سایر ایالت ها نیز صورت می گیرد.»
    در ادامه این گزارش می خوانیم: گروهی از معترضان تسخیر «وال استریت» منطقه آلبانی نیویورک روز پنجشنبه تقریباً موفق به ورود به ساختمان کنگره شدند. آنها بدون وقوع هرگونه خشونت وارد طبقه دوم ساختمان «اندرو گومز» شده و شعارهایی علیه اوضاع سیاسی و اقتصادی حاکم بر آمریکا سر دادند.
    تلاش برای تسخیر ساختمان های کنگره پس از آن از سوی معترضان آغاز می شود که پلیس ضدشورش آمریکا روز سه شنبه با حمله به چادرها و تجمعات جنبش «وال استریت را اشغال کنید.» در شهرهای اوکلند، نیویورک و شیکاگو، به شدت اقدام به سرکوب و بازداشت مردم کرد. در جریان این اقدامات خشونت بار شمار زیادی از معترضان (بیش از 140 نفر) بازداشت و گروهی نیز به شدت مجروح شدند. حال برخی از مجروحان به حدی وخیم است که دبیر کل سازمان ملل نیز پس از هفته ها سکوت، مجبور به واکنش شد.
    خشم و انتقاد مردم آمریکا به خشونت پلیس اما مانع از ادامه سرکوب ها نشد چرا که خبر می رسد دیروز (جمعه) نیز پلیس «تنسی» به کمک انبوهی از نیروهای پلیس بزرگراه های این ایالت، اقدام به سرکوب و دستگیری جمعی از معترضان شهر «نشویل» کردند. گزارش های دریافتی حاکی است، نیروهای امنیتی این ایالت در حالی که تجمع کنندگان نزدیک یک ساختمان دولتی و داخل چادرهای خود خوابیده بودند به آنها حمله ور شده و دست کم 30 تن را بازداشت کردند.
    مقامات آمریکایی چند هفته پیش در جریان برگزاری یک راهپیمایی از سوی جنبش تسخیر وال استریت در منهتن نیویورک نیز اقدام به سرکوب و دستگیری دست کم 700 تن از مردم کردند. اقداماتی که تاکنون بارها از سوی کارشناسان و تحلیلگران برای دولت آمریکا «خطرناک» عنوان شده است.
    به اعتقاد این کارشناسان «حکومت پلیسی آمریکا معترضان این کشور را خشمگین و در نتیجه بر ادامه مبارزات خود که اکنون جهانی شده است، امیدوارتر می کند.»
    در تأیید نظر این کارشناسان همین بس که پس از سرکوب معترضان اوکلند، مردم اعلام کردند «گام بعدی، اعتصاب سراسری خواهد بود.»
    بیش از 40 روز از قیام ضدسرمایه داری «وال استریت» می گذرد و تهدید به برگزاری اعتصاب امری بی سابقه و خطرناک برای دولتمردان آمریکایی توصیف شده است. از سوی دیگر خبرگزاری فارس نیز فیلمی را منتشر کرد که نشان می دهد مردم آمریکا حتی پا را فراتر گذاشته و شعارهایی علیه حاکمیت آمریکا سر می دهند. در این فیلم معترضان آمریکایی فریاد می زنند «الشعب یرید اسقاط النظام»! شعاری که از زمان آغاز بیداری های اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا، دهان به دهان در میان انقلابیون مسلمان چرخیده و به سقوط دیکتاتورهایی منجر شده است.
    پیش از این نیز خبرهایی مبنی بر الهام گرفتن آمریکایی ها از انقلاب های منطقه به خصوص مصر منتشر شده بود، آنجا که مردم فریاد می زدند: «اینجا میدان التحریر آمریکاست.»
    یادآور می شود قیام ضدسرمایه داری آمریکا 26 شهریور ماه سال جاری از نیویورک، مقابل ساختمان بورس آمریکا (وال استریت) و با هدف تسخیر این ساختمان شروع و ظرف چند هفته به سرتاسر اروپا، آسیا، اقیانوسیه و در یک کلام سرتاسر جهان سرایت کرد.
    معترضان که خود را 99 درصد کل جامعه معرفی می کنند معتقدند، نظام سرمایه داری نظامی ظالمانه است که باعث حکومت یک درصد ثروتمندان بر آنها شده است. معترضان خواستار پایان نظام سرمایه داری و جایگزین شدن یک نظام عدالت محور هستند. برخی از کارشناسان مطرح بین المللی با کنار هم قرار دادن بحران جهانی اقتصادی، انقلاب های عربی و قیام های ضدسرمایه داری به صراحت از زمین خوردن نظام سرمایه داری همچون نظام کمونیستی خبر داده اند.منبع خبر کیهان 7/8/90 

    سرانجام سرمایه داری به عاقبت کمونیرم دچار میشود و فروپاشی اتحاد ننگین اروپا و آمریکا را در پی دارد و عاقبت ملتهای تجت ستم آمریکا و اروپا از قید یک درصد سرمایه داران رها شده و خود بر سرنوشت خود حاکم خواهند شد .اللهم عجل لولیک الفرج والنصر