• یکشنبه 29/2/1387
  • تاریخ :
  • ** دموکراسی و حقوق بشر از نگاه دولت انگلیس : همه اعتصاب کنندگان را - رهائی

    فال حافظ


    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    [ و او را دیدند با جامه‏اى کهنه و پینه زده . سبب پرسیدند فرمود : ] دل را خاشع کن و نفس را خوار ، و مؤمنان بدان اقتدا کنند در کردار . همانا دنیا و آخرت دو دشمنند نافراهم ، و دو راهند مخالف هم . آن که دنیا را دوست داشت و مهر آن را در دل کاشت ، آخرت را نه پسندید و دشمن انگاشت ، و دنیا و آخرت چون خاور و باختر است و آن که میان آن دو رود چون به یکى نزدیک گردد از دیگرى دور شود . و چون دو زنند در نکاح یکى شوى که ناسازگارند و در گفتگوى . [نهج البلاغه]
    لوگوی وبلاگ
     

    دسته بندی موضوعی یادداشتها
     
    «الیور استون» ، کنفرانس مطبوعاتی ، آمریکا ، وال استریت ، امام خمینی ، انقلاب اسلامی ایران ، انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی . جبهه متحد اصولگرایان ، ایر ، انقلاب اسلامی بحرین ، بحرین ، بیداری اسلامی ، بحرین ، بیداری اسلامی ، شهادت مظلومانه کودک 45 روزه بحرینی ، آل ، بیداری اسلامی ، بیداری اسلامی .اخبار ، بیداری اسلامی ، رابرت فیسک ، اسلام آمریکائی ، اسلام اردوغانی ، ف ، بیداری اسلامی ، شیخ زغموت ، فلسطین ، بیداری اسلامی احبار جهان اسلام ، بیداری اسلامی مردم مسلمان مصر ،خاورمیانه عربی ، بهار بیداری عربی ، بیداری جهانی ، بیداری اسلامی ، اعتراضات وال استریت ، تظاهرات در ، پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین ، ، ترفنده های سیاسی آمریکا و کشورهای غربی ،انرژی اتمی ، آژانس اتمی ، سالروز تشکیل بسیج دانش آموزی ، 8آبان ، شهید حسین فهمیده ، سوره نساء ، تفسیر نمونه ، بسیج و آماده باش عمومی در برابر دشمنان ، عید میلاد عیسی مسیح ، جنبش وال استریت را تسخیر کنید ، قذافی توسط نیروی انقلاب اسلامی لیبی کشته شد. ، مدیر هامل گوگل ، اینترنت ، سایبری ، منافقین ، قرآن و سنت ، هویت اسلامی ، قرآن سوره نساء ، تفسیر نمون ،

    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :4
    بازدید دیروز :6
    کل بازدید :79545
    تعداد کل یاداشته ها : 108
    103/2/29
    8:9 ص
    مشخصات مدیروبلاگ
     
    محمود جلیلی[36]

    خبر مایه
    لوگوی دوستان
     

    دموکراسی و حقوق بشر از نگاه دولت انگلیس
    بی بی سی : همه اعتصاب کنندگان را تیرباران کنید!

    شبکه تلویزیونی دولتی بی بی سی در واکنش به اعتصاب بی سابقه کارگران و کارمندان انگلیسی گفت: همه آنها باید مقابل چشم خانواده هایشان تیرباران شوند.
    به گزارش شبکه خبری «بلومبرگ» «جرمی کلارکسون» مجری مشهور شبکه تلویزیونی دولتی بی بی سی در واکنش به اعتصاب و تظاهرات سراسری و بزرگ روز چهارشنبه انگلیس گفت: «دوست دارم همه کارگرانی را که اعتصاب کردند اعدام کنم. اگر من جای مسئولان بودم همه اعتصابیون را بیرون می کشیدم و جلو چشم خانواده هایشان تیرباران می کردم.»
    وی که در حال گفت وگو با شبکه اول تلویزیون بی بی سی بود افزود: کارگران چگونه به خود جرئت می دهند در حالی که از حقوق بازنشستگی طلایی برخوردارند اعتصاب کنند...
    یادآور می شود، اعتصاب روز چهارشنبه انگلیس که در آن بیش از دو میلیون و 600 هزار کارمند و کارگر شرکت داشتند در اعتراض به افزایش 5 ساله سن بازنشستگی، افزایش بسیار ناچیز حقوق و دستمزد و در یک کلام اجرای طرح ریاضتی صورت گرفت که در نهایت به فلج شدن کامل این کشور منجر شد. پس از انتشار اظهارات عجیب مجری مشهور بی بی سی، اتحادیه های کارگری انگلیس به شدت به این شبکه تلویزیونی دولت بریتانیا اعتراض کرده و خواستار اخراج فوری «کلارکسون» شدند. بیش از 5000 شکایت رسمی نیز تنها چند ساعت پس از این اظهارات تنظیم و به مراجع قضائی ارسال شد، طوری که سرانجام «کلارکسون» را وادار به عذرخواهی از مردم انگلیس کرد.
    دبیرکل اتحادیه کارگری «یونیسون» در این رابطه اظهار داشت: «اظهارات وی انزجارآور و غیرقابل تحمل است. عذرخواهی کافی نیست. بی بی سی باید فورا وی را اخراج کند. از شبکه تلویزیونی بی بی سی هم به زودی شکایت می کنیم.»
    گفتنی است، اظهارات مجری بی بی سی در واقع اهانت به میلیون ها نفر از مردم انگلیس است که همزمان با اعتصاب به خیابان های شهرهای مختلف این کشور سرازیر شده و خواستار احقاق حقوق خود شدند. این اعتصاب 24 ساعته که به گزارش رسانه های غربی و انگلیسی منجر به تعطیلی اکثر مدارس و هزاران بیمارستان، فرودگاه، کتابخانه، موزه، اداره دولتی و دانشگاه شده خسارات نسبتا زیادی به دولت تحمیل کرد.
    گزارش ها و تصاویر دریافتی حاکی است، همزمان با برپایی بیش از 30 تجمع در شهرهای مختلف انگلیس، ده ها هزار نیروی پلیس نیز در خیابان ها و میادین مختلف تجمع و به کنترل اوضاع پرداختند. پلیس شماری از تظاهرکنندگان را نیز بازداشت کرد.
    آخرین خبرها از این اعتصاب اینکه، پس از پایان آن مقامات دولتی حاضر شدند با رهبران اتحادیه ها به گفت وگو نشسته و به درخواست های آنها گوش دهند، پیش از این مقامات به شدت برگزاری این اعتصاب را محکوم و تاکید کرده بودند که مردم با اعتصاب به چیزی نخواهند رسید!
    شبکه دولتی بی بی سی که بودجه آن را وزارت خارجه انگلیس تامین می کند، برنامه های زنده خود را با تاخیر یک تا 5/1 دقیقه ای پخش می کند و اظهارات مجری معروف نمی تواند حرف خود او باشد.
    به گفته ناظران سیاسی، معمولا سازمان های اطلاعاتی انگلیس بر کلیه برنامه های بی بی سی نظارت دارند و اظهارات تعیین کننده سیاست داخلی و خارجی با نظر این سازمان های اطلاعاتی پخش می شوند.
    این اظهارات در حقیقت دیدگاه های دولت انگلیس است که از زبان یک مجری از تلویزیون بین المللی انگلیس پخش می شود. به اعتقاد این ناظران، پخش این نوع اظهارنظرها برای به وحشت انداختن اعتصاب کنندگانی انجام می شود که با اعتصاب خود این کشور را فلج کردند. منبع روزنامه کیهان .
    **

    وقتی دین از سیاست جدا شد و منفعت طلبی به جای آموزه های دین نشست و خدا و ارزشهای انسانی ازسیاست و اداره جامعه خارج شد منطق سیاست بازان و دولتهای منفعت طلب این است اگر بیش از 99%  مردم کشوری در مقابل تعدادی قلیل از صاحبان زر و زور ایستاد و مقاومت کرد باید کشته شود چرا که اصالت از آن سرمایه و زر و زور است نه انسان .باید گفت چشم بعضی از روشن فکرنمایان ایرانی که شیفته دمکراسی غرب می باشند و دین را از سیاست جدا می کنند و غرب را کعبه آمال خود می دانند روشن بخصوص آنان که خود را مسلمان لیبرال می دانند .اللهم عجل لولیک الفرج والنصر