• یکشنبه 29/2/1387
  • تاریخ :
  • ** آبان 90 - رهائی

    فال حافظ


    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    دورى تو از کسى که تو را خواهان است ، در بهره‏اى که تو را از اوست نقصان است ، و گرایشت بدان که تو را نخواهد خوار ساختن گوهر جان است . [نهج البلاغه]
    لوگوی وبلاگ
     

    دسته بندی موضوعی یادداشتها
     
    «الیور استون» ، کنفرانس مطبوعاتی ، آمریکا ، وال استریت ، امام خمینی ، انقلاب اسلامی ایران ، انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی . جبهه متحد اصولگرایان ، ایر ، انقلاب اسلامی بحرین ، بحرین ، بیداری اسلامی ، بحرین ، بیداری اسلامی ، شهادت مظلومانه کودک 45 روزه بحرینی ، آل ، بیداری اسلامی ، بیداری اسلامی .اخبار ، بیداری اسلامی ، رابرت فیسک ، اسلام آمریکائی ، اسلام اردوغانی ، ف ، بیداری اسلامی ، شیخ زغموت ، فلسطین ، بیداری اسلامی احبار جهان اسلام ، بیداری اسلامی مردم مسلمان مصر ،خاورمیانه عربی ، بهار بیداری عربی ، بیداری جهانی ، بیداری اسلامی ، اعتراضات وال استریت ، تظاهرات در ، پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین ، ، ترفنده های سیاسی آمریکا و کشورهای غربی ،انرژی اتمی ، آژانس اتمی ، سالروز تشکیل بسیج دانش آموزی ، 8آبان ، شهید حسین فهمیده ، سوره نساء ، تفسیر نمونه ، بسیج و آماده باش عمومی در برابر دشمنان ، عید میلاد عیسی مسیح ، جنبش وال استریت را تسخیر کنید ، قذافی توسط نیروی انقلاب اسلامی لیبی کشته شد. ، مدیر هامل گوگل ، اینترنت ، سایبری ، منافقین ، قرآن و سنت ، هویت اسلامی ، قرآن سوره نساء ، تفسیر نمون ،

    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :4
    بازدید دیروز :13
    کل بازدید :79423
    تعداد کل یاداشته ها : 108
    103/2/17
    1:16 ص
    مشخصات مدیروبلاگ
     
    محمود جلیلی[36]

    خبر مایه
    لوگوی دوستان
     

    فراخوان جنبش وال استریت برای تصرف ساختمان کنگره در ایالت های آمریکا

    خبرگزاری آسوشیتدپرس از برنامه معترضان ضدسرمایه داری آمریکا برای تسخیر ساختمان های کنگره سرتاسر این کشور خبر داد.
    روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» دیروز به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نوشت: «تظاهرکنندگان وال استریت در نظر دارند ساختمان کنگره نیویورک و سایر ایالات آمریکا را امروز به تصرف درآورند.»
    این گزارش افزود: گروه «تسخیر آلبانی» نیویورک از ظهر روز شنبه با هماهنگی و همکاری معترضان سرتاسر ایالت، تلاش ها برای تسخیر ساختمان کنگره را آغاز می کنند. این تلاش ها همزمان در سایر ایالت ها نیز صورت می گیرد.»
    در ادامه این گزارش می خوانیم: گروهی از معترضان تسخیر «وال استریت» منطقه آلبانی نیویورک روز پنجشنبه تقریباً موفق به ورود به ساختمان کنگره شدند. آنها بدون وقوع هرگونه خشونت وارد طبقه دوم ساختمان «اندرو گومز» شده و شعارهایی علیه اوضاع سیاسی و اقتصادی حاکم بر آمریکا سر دادند.
    تلاش برای تسخیر ساختمان های کنگره پس از آن از سوی معترضان آغاز می شود که پلیس ضدشورش آمریکا روز سه شنبه با حمله به چادرها و تجمعات جنبش «وال استریت را اشغال کنید.» در شهرهای اوکلند، نیویورک و شیکاگو، به شدت اقدام به سرکوب و بازداشت مردم کرد. در جریان این اقدامات خشونت بار شمار زیادی از معترضان (بیش از 140 نفر) بازداشت و گروهی نیز به شدت مجروح شدند. حال برخی از مجروحان به حدی وخیم است که دبیر کل سازمان ملل نیز پس از هفته ها سکوت، مجبور به واکنش شد.
    خشم و انتقاد مردم آمریکا به خشونت پلیس اما مانع از ادامه سرکوب ها نشد چرا که خبر می رسد دیروز (جمعه) نیز پلیس «تنسی» به کمک انبوهی از نیروهای پلیس بزرگراه های این ایالت، اقدام به سرکوب و دستگیری جمعی از معترضان شهر «نشویل» کردند. گزارش های دریافتی حاکی است، نیروهای امنیتی این ایالت در حالی که تجمع کنندگان نزدیک یک ساختمان دولتی و داخل چادرهای خود خوابیده بودند به آنها حمله ور شده و دست کم 30 تن را بازداشت کردند.
    مقامات آمریکایی چند هفته پیش در جریان برگزاری یک راهپیمایی از سوی جنبش تسخیر وال استریت در منهتن نیویورک نیز اقدام به سرکوب و دستگیری دست کم 700 تن از مردم کردند. اقداماتی که تاکنون بارها از سوی کارشناسان و تحلیلگران برای دولت آمریکا «خطرناک» عنوان شده است.
    به اعتقاد این کارشناسان «حکومت پلیسی آمریکا معترضان این کشور را خشمگین و در نتیجه بر ادامه مبارزات خود که اکنون جهانی شده است، امیدوارتر می کند.»
    در تأیید نظر این کارشناسان همین بس که پس از سرکوب معترضان اوکلند، مردم اعلام کردند «گام بعدی، اعتصاب سراسری خواهد بود.»
    بیش از 40 روز از قیام ضدسرمایه داری «وال استریت» می گذرد و تهدید به برگزاری اعتصاب امری بی سابقه و خطرناک برای دولتمردان آمریکایی توصیف شده است. از سوی دیگر خبرگزاری فارس نیز فیلمی را منتشر کرد که نشان می دهد مردم آمریکا حتی پا را فراتر گذاشته و شعارهایی علیه حاکمیت آمریکا سر می دهند. در این فیلم معترضان آمریکایی فریاد می زنند «الشعب یرید اسقاط النظام»! شعاری که از زمان آغاز بیداری های اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا، دهان به دهان در میان انقلابیون مسلمان چرخیده و به سقوط دیکتاتورهایی منجر شده است.
    پیش از این نیز خبرهایی مبنی بر الهام گرفتن آمریکایی ها از انقلاب های منطقه به خصوص مصر منتشر شده بود، آنجا که مردم فریاد می زدند: «اینجا میدان التحریر آمریکاست.»
    یادآور می شود قیام ضدسرمایه داری آمریکا 26 شهریور ماه سال جاری از نیویورک، مقابل ساختمان بورس آمریکا (وال استریت) و با هدف تسخیر این ساختمان شروع و ظرف چند هفته به سرتاسر اروپا، آسیا، اقیانوسیه و در یک کلام سرتاسر جهان سرایت کرد.
    معترضان که خود را 99 درصد کل جامعه معرفی می کنند معتقدند، نظام سرمایه داری نظامی ظالمانه است که باعث حکومت یک درصد ثروتمندان بر آنها شده است. معترضان خواستار پایان نظام سرمایه داری و جایگزین شدن یک نظام عدالت محور هستند. برخی از کارشناسان مطرح بین المللی با کنار هم قرار دادن بحران جهانی اقتصادی، انقلاب های عربی و قیام های ضدسرمایه داری به صراحت از زمین خوردن نظام سرمایه داری همچون نظام کمونیستی خبر داده اند.منبع خبر کیهان 7/8/90 

    سرانجام سرمایه داری به عاقبت کمونیرم دچار میشود و فروپاشی اتحاد ننگین اروپا و آمریکا را در پی دارد و عاقبت ملتهای تجت ستم آمریکا و اروپا از قید یک درصد سرمایه داران رها شده و خود بر سرنوشت خود حاکم خواهند شد .اللهم عجل لولیک الفرج والنصر


      
      

    پارلمان اروپا جنایات آل خلیفه و آل سعود در بحرین را محکوم کرد
    پارلمان اروپا پس از سکوتی چند ماهه در برابر جنایت های نظامیان آل خلیفه و آل سعود در بحرین طی قطعنامه ای جنایات آل خلیفه و اشغالگران سعودی را محکوم کرد و از رژیم عربستان خواست نیروهایش را فوراً از بحرین خارج کند.
    به گزارش خبرگزاری العالم پارلمان اروپا پس از سکوت طولانی مدت وادار به واکنش شد و با صدور قطعنامه ای از رژیم آل خلیفه خواست به خشونت ها علیه شهروندان پایان داده و همه بازداشت شدگان را آزاد کند.
    در این قطعنامه 18 بندی از خاندان آل خلیفه خواسته شده که مذاکره با مخالفان را بدون پیش شرط آغاز کند و همه اخراج شدگان را به سر کار خود بازگرداند و حقوق روزهای اخراج شده را به آنها بپردازد.
    پارلمان اروپا همچنین محاکمه غیرنظامیان را در دادگاه های نظامی بحرین و همچنین نحوه بازداشت و شکنجه بازداشت شدگان محکوم کرد.
    پارلمان اروپا خواستار تحقیق شفاف درباره کشته شدن ده ها نفر در انقلاب بحرین شد و از جنبش مسالمت آمیز مردم بحرین قدردانی کرد.
    پارلمان اروپا اشغالگری عربستان در بحرین را محکوم کرد و از رژیم آل سعود خواست هرچه سریع تر نظامیانش را از بحرین خارج کند.
    مخالفان بحرینی پس از صدور قطعنامه پارلمان اروپا علیه خاندان آل خلیفه اعلام کردند که اروپا نیز حرکت بیداری اسلامی بحرین را به رسمیت شناخت و جنایات و کشتارهای این خاندان دیکتاتور را محکوم کرد.
    علی مشیمع از فعالان بحرینی در این باره گفت، راهی که مردم بحرین برای سرنگونی رژیم آل خلیفه از ابتدای انقلاب پیموده اند راهی بی بازگشت است و تنها با سقوط رژیم به پایان می رسد.
    وی افزود، راهپیمایی ها و تظاهرات اعتراض آمیز مردم بحرین همچنان ادامه خواهد داشت و تا زمان به ثمر رسیدن انقلاب این حرکت های اعتراضی انجام خواهد شد.
    روز گذشته نیز تظاهرات گسترده ای در بحرین با عنوان جمعه سرنوشت ساز برگزار و مردم خواستار سقوط نظام حاکم شدند.
    .کیهان 7/8/90 .اللهم عجل لولیک الفرج والنصر


      
      

    ایام شهادت نهمین وارث غدیر حضرت امام جواد علیه السلام را به پیشگاه مقدس فرزندگرامیش آخرین و دوازدهمین وارث غدیر و عموم مسلمین و علاقه مندان به اهل بیت رسول خدا صلی الله علیه واله و بخصوص بیدارگران اقالیم قبله وشیعیان آنحضرت تسلیت عرض می نمایم  .اللهم عجل لولیک الفرج والنصر


      
      

    گسترش درگیری های خونین در یمن
    مردم : سرنوشت قذافی در انتظار عبدالله صالح است

    درگیری بین نیروهای علی عبدالله صالح و انقلابیون یمن در شهرهای صنعا و تعز دست کم 15 کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت.
    بر اثر حملات نیروهای امنیتی علی عبدالله صالح به تظاهرکنندگان در شهرهای صنعا، تعز، الحدیده و شهرهای دیگر یمن ده ها نفر کشته و زخمی شدند.
    بمباران شهر تعز ساعت ها ادامه داشت با این حال نیروهای علی عبدالله صالح موفق نشدند کنترل شهر را در دست گیرند.
    در صنعا نیز در پی حمله مزدوران علی عبدالله صالح به تظاهرکنندگان چندین نفر از انقلابیون کشته و ده ها نفر زخمی شدند.
    این یورش های وحشیانه به مردم بی دفاع یمن در حالی صورت می گیرد که علی عبدالله صالح بار دیگر برای وقت کشی و فریب افکار عمومی کشورش اعلام کرد که حاضر است طرح شورای همکاری خلیج فارس برای انتقال قدرت را بپذیرد.
    دبیرکل اتحادیه عرب نیز اعلام کرد که برای متقاعد کردن علی عبدالله صالح به منظور قبول امضای طرح پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس به یمن سفر خواهد کرد.
    از سوی دیگر، سخنگوی انقلابیون یمن تاکید کرد که اگر دیکتاتور یمن از قدرت کنار نرود سرنوشت قذافی در انتظارش خواهد بود.
    وی افزود: خواسته انقلابیون یمن تا شرایط حاضر انقلاب مسالمت آمیز بوده ولی با تغییر شرایط، اوضاع انقلاب تغییر خواهد کرد و به سمت گزینه نظامی خواهد رفت.
    منابع آگاه در یمن نیز اظهار داشتند، علی عبدالله صالح طی چند روز گذشته کاخ ریاست جمهوری را از سلاح های مختلف خالی کرده است و تعدادی از تانک ها و خودروهای زرهی را به پایگاه نظامی «السواد» که تحت فرماندهی پسر ارشدش احمد است منتقل کرده است.
    این منابع، این اقدام صالح را تهدیدهای یک تیپ زرهی جدا شده از او و پیوستن به انقلابیون مرتبط می دانند زیرا این تیپ تهدید کرده که در صورت تداوم بمباران مواضعش در منطقه مذبح واقع در نزدیکی میدان التغییر در صنعا کاخ ریاست جمهوری را هدف قرار می دهند.(منبع خبر روزنامه کیهان 5 ابان 90 )

    و سر انجام پیروزی از آن ستمدیدگان و رنجکشیدگان انقلابی مسلمانان یمن است و عاقبت علی عبدالله صالح همان عاقبت قذافی محمدرضا پهلوی و مبارک و ... است و جنون خونریزی عبدالله صالح برای به تاخیر انداختن این سرنوشت حتمی است  .اللهم عجل لولیک الفرج والنصر


      
      

    بیداری اسلامی به بار نشست
    پیروزی اسلامگرایان در نخستین انتخابات آزاد تونس

    ده ها هزار نفر از مردم تونس با تجمع در خیابان های پایتخت این کشور پیروزی اسلامگرایان در انتخابات مجلس ملی موسسان را جشن گرفتند.
    به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه خبری الجزیره، با وجود اینکه رسما دولت تونس نتایج انتخابات روز یکشنبه را هنوز اعلام نکرده است، اما گزارش های مخابره شده از این کشور حکایت از پیروزی قاطع اسلامگرایان به رهبری حزب نهضت اسلامی (النهضه اسلامی) حکایت می کند.
    در همین حال مسئول کمیته انتخابات در حزب نهضت اسلامی تونس به رهبری راشد الغنوشی اعلام کرد: ما 10 کرسی از 18 کرسی مخصوص خارجی ها را به دست آوردیم و 50 درصد آرا را از آن خود کردیم.
    راشد الغنوشی رهبر اسلامگرای تونس نیز برگزاری انتخابات مجلس ملی موسسان در کشورش را تاریخی و بی نظیر عنوان کرد و گفت: من 70 سال عمر دارم اما این اولین انتخاباتی است که در آن رای می دهم.
    وی پیش از این پیروزی اسلامگرایان را در نخستین انتخابات آزاد پس از سرنگونی رژیم زین العابدین بن علی پیش بینی کرده بود.
    این در حالی است که میزان استقبال مردم از انتخابات فراتر از حد پیش بینی ناظران و کمیته مستقل انتخابات بود و حضور جوانان و افراد پیر و سالخورده در صف های طویل شگفتی جهانیان را برانگیخته است.
    در انتخابات مجلس ملی موسسان 217 نماینده انتخاب خواهند شد و تدوین قانون اساسی جدید کشور، تشکیل دولت موقت تونس و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را به عهده خواهند داشت.
    راشد الغنوشی اسلامگرای معروف تونسی روز یکشنبه در حوزه رای گیری مدرسه ابتدایی «بلال» در محله «المنتزه» در مرکز تونس حضور یافت و پس از ایستادن در صف یک کیلومتری رای دهندگان، رای خود را به صندوق انداخت.
    وی در گفت وگو با خبرگزاری آلمان با تاریخی خواندن روز انتخابات مجلس ملی موسسان برای امت عرب و جهان اسلام اظهار داشت: مردم تونس همانطور که انقلاب را به وجود آوردند بر حفظ و حراست از آن اصرار دارند.
    وی گفت: مقیاس پیروزی در انتخابات این نیست، که حزب نهضت اسلامی پیروز شود، بلکه این است که انتخاباتی مسالمت آمیز و شفاف برگزار شود.
    موضوع قابل توجه در انتخابات مجلس ملی موسسان تونس، استقبال گسترده مردم از آن و رویکرد آنها برای انتخابات کاندیداهای اسلامگرا بود که همین امر باعث ایجاد صف های کیلومتری در پایتخت تونس و دیگر شهرهای آن شد.
    بر پایه این گزارش، مردم تونس به عنوان الگوی جهان عرب و اسلام برای خیزش علیه حاکمان مستبد در جنبش بیداری اسلامی بار دیگر توانستند، این موضوع را به جهانیان اعلام کنند که می توانند با حضور در پای صندوق های رای و برگزاری انتخاباتی شفاف و آزاد، به نامزدهای مسلمان رای دهند و شریعت اسلام را به عنوان مسیر هدایت کشورشان برگزینند. و این مسئله می تواند برای دیگر کشورها نیز الگو شود. به گفته شاهدان عینی حماسه حضور مردم در انتخابات تونس به حدی چشمگیر بود که با وجود بسته شدن مراکز رای گیری در ساعت 6 بعدازظهر به وقت گرینویچ، باز هم صدها تن از مردم منتظر انداختن رای خود به صندوق های اخذ رای بودند و از جمله رای هندگان برادر «آلبو عزیزی» بود که رای خود را به نفع حزب نهضت اسلامی به صندوق انداخت.
    کمال الحندوبی رئیس هیئت عالی مستقل انتخابات نیز گفت: برگزاری انتخابات مجلس ملی موسسان به مثابه جشن انقلاب تونس و بزرگداشت شهدای آن به شمار می آید.
    «الباجی قائد السبیسی» نخست وزیر موقت تونس نیز بعد از انداختن رای خود در صندوق عنوان کرد: ملت تونس امروز، صفحه جدیدی را در کشور گشوده است که شاخصه میان دوره گذشته و دوره جدید به شمار می آید.
    وی گفت: مردم تونس می توانند به این اقدام خود در بین کشورهای پیشرفته مباهات کنند، چرا که تونس کشوری است که به سمت تحقق خواسته مردم حرکت می کند. ناظران سیاسی منطقه پیروزی اسلامگرایان در تونس را به بار نشستن بیداری اسلامی منطقه ارزیابی کرده اند که می تواند به دیگر کشورها نیز سرایت کند.

    **

    تظاهرات طرفداران حجاب اسلامی در ترکیه

    اسلامگرایان ترکیه خواستار تامین حق مشروع زنان و دختران محجبه و ثبت این حق در قانون اساسی جدید این کشور شدند.
    به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، هزاران تن از مردم شهرکردنشین دیار بکر در جنوب شرق ترکیه با برگزاری تظاهرات خواهان ثبت آزادی استفاده بانوان از حجاب اسلامی در قانون اساسی این کشور شدند.
    در این تظاهرات که همزمان با آغاز به کار مجلس ترکیه برای تدوین قانون اساسی جدید این کشور برگزار شد، ده ها نهاد غیردولتی نیز مشارکت کردند.
    سخنگوی تظاهرکنندگان با اشاره به اینکه قانون اساسی جدید ترکیه باید حامی عرف و عادات اسلامی مردم این کشور باشد، افزود: آنانی که دم از دموکراسی و آزادی می زنند، مانع آزادی حجاب که یک امر الهی است، شده اند.
    وی افزود: ما می خواهیم که زنان، دختران و خواهرانمان که بر اساس وظیفه دینی خود حجاب اسلامی را رعایت می کنند، آزادانه در مدارس، دانشگاه ها و دوایر دولتی حضور داشته باشند.
    موضوع حجاب اسلامی در ترکیه به رغم اینکه حدود 9 سال از آغاز اقتدار حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری «رجب طیب اردوغان» می گذرد، همچنان حل نشده باقی مانده و دانش آموزان محجبه از ورود به مدارس محروم مانده اند.
    به رغم اینکه دولت اردوغان در 9 سال حکومت خود و در هر فرصتی قول رفع مشکلات زنان و دختران محجبه را داده است، اما هنوز این معضل به قوت خود باقی است.
    ورود دانش آموزان دختر به دبستان ها و دبیرستان های ترکیه با حجاب اسلامی ممنوع است و کارمندان زن دولت نیز حق استفاده از حجاب را ندارند.

    به نقل از روزنامه کیهان : http://www.kayhannews.ir/900803/16.htm 

     اللهم عجل لولیک الفرج والنصر


    90/8/3::: 7:45 ع
    نظر()
      
      
    <      1   2   3   4   5   >>   >