• یکشنبه 29/2/1387
  • تاریخ :
  • ** مهر 90 - رهائی

    فال حافظ


    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    آنکه بیندیشد به بینش می رسد . [امام علی علیه السلام]
    لوگوی وبلاگ
     

    دسته بندی موضوعی یادداشتها
     
    «الیور استون» ، کنفرانس مطبوعاتی ، آمریکا ، وال استریت ، امام خمینی ، انقلاب اسلامی ایران ، انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی . جبهه متحد اصولگرایان ، ایر ، انقلاب اسلامی بحرین ، بحرین ، بیداری اسلامی ، بحرین ، بیداری اسلامی ، شهادت مظلومانه کودک 45 روزه بحرینی ، آل ، بیداری اسلامی ، بیداری اسلامی .اخبار ، بیداری اسلامی ، رابرت فیسک ، اسلام آمریکائی ، اسلام اردوغانی ، ف ، بیداری اسلامی ، شیخ زغموت ، فلسطین ، بیداری اسلامی احبار جهان اسلام ، بیداری اسلامی مردم مسلمان مصر ،خاورمیانه عربی ، بهار بیداری عربی ، بیداری جهانی ، بیداری اسلامی ، اعتراضات وال استریت ، تظاهرات در ، پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین ، ، ترفنده های سیاسی آمریکا و کشورهای غربی ،انرژی اتمی ، آژانس اتمی ، سالروز تشکیل بسیج دانش آموزی ، 8آبان ، شهید حسین فهمیده ، سوره نساء ، تفسیر نمونه ، بسیج و آماده باش عمومی در برابر دشمنان ، عید میلاد عیسی مسیح ، جنبش وال استریت را تسخیر کنید ، قذافی توسط نیروی انقلاب اسلامی لیبی کشته شد. ، مدیر هامل گوگل ، اینترنت ، سایبری ، منافقین ، قرآن و سنت ، هویت اسلامی ، قرآن سوره نساء ، تفسیر نمون ،

    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :19
    بازدید دیروز :13
    کل بازدید :79438
    تعداد کل یاداشته ها : 108
    103/2/17
    10:31 ص
    مشخصات مدیروبلاگ
     
    محمود جلیلی[36]

    خبر مایه
    لوگوی دوستان
     

    ملت ایران با روحیه بسیجی قله های اقتدار جهانی را فتح خواهد کرد
    ساعت خبر: 13:51 - تاریخ خبر: 22/07/1390
    • دفاع از اصول تغییر ناپذیر اسلامی، از مهمترین وظایف بسیج
    • حرکت رو به جلو و پیشرفت انقلاب به معنای نبود مشکلات نیست
    • برخی فقط ناهنجاری ها را می بینند

    حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سومین روز از سفر به استان کرمانشاه صبح جمعه با هزاران نفر از بسیجیان سرافراز و دلاور این استان دیدار کردند دیداری که سرشار از عشق و دلدادگی بسیجی به انقلاب و ولایت بود.

     

    به گزارش واحد مرکزی خبر، رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار به تبیین خاستگاه بسیج و ویژگی های منحصر به فرد آن، به عنوان یکی از ابتکارهای ماندگار و معجزه آسای امام راحل(ره) و همچنین نیاز همه عرصه های کشور به روحیه بسیجی برای ادامه مسیر حرکت پیشرفت نظام اسلامی و مقابله با چالش ها، پرداختند و تأکید کردند: روحیه بسیجی باید روز به روز در همه ارکان و بخش های مختلف کشور گسترش و تعمیق یابد و ملت ایران به لطف خداوند با همین روحیه بسیجی قله های اقتدار جهانی را فتح خواهند کرد.

    حضرت آیت الله خامنه ای، سپاه را شاخه برومند برآمده از ریشه انقلاب دانستند و در تشریح چگونگی شکل گیری بسیج به عنوان یک حادثه بدیع و بی نظیر در مجموعه حوادث انقلاب اسلامی افزودند: از آنجا که لازمه هر نهضت و حرکتی، واژه سازی و نهادسازی متناسب با اهداف آن نهضت است، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز، امام بزرگوار (ره) با مطالبه سازماندهی بسیج، عمق و ژرفای نگاه خود به نیاز آینده را نشان دادند.

    ایشان با اشاره به آرمان های بلند نظام اسلامی و ایستادگی این نظام در مقابل نظام سلطه و استکبار، خاطرنشان کردند: چنین نظامی قطعاً همواره با چالش های مختلفی مواجه خواهد بود و بر همین اساس امام خمینی (ره) بسیج را به عنوان یکی از ارکان آمادگی دفاعی دائمی کشور پایه گذاری کردند و در آن زمان فرمودند "اگر کشوری بیست میلیون انسان آماده دفاع داشته باشد، هیچ قدرتی توانایی طمع ورزی به آن را نخواهد داشت و آن کشور شکست ناپذیر خواهد بود".

    حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته این آمادگی بسیجی به این معنا نیست که همه جامعه نظامی شود، بلکه به این معناست که همه آماده دفاع و مبارزه هستند و ملتی که همه آحاد آن برای مبارزه آماده اند، شکست نخواهد خورد و محور چنین ابتکاری امام خمینی (ره) بود.

    رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه بسیج بیست میلیونی مورد نظر در سال 58، اکنون بسیج دهها میلیونی مورد نظر است، افزودند: البته مسائل نظامی و دفاعی فقط یک بعد بسیج است و ابعاد متنوع دیگری همچون علم، نوآوری و ابتکار را نیز در بر می گیرد.

    حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به پیام امام خمینی (ره) در سال 67 مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، آنرا نشان دهنده نیاز کشور به روحیه بسیجی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها دانستند و خاطرنشان کردند: عشق و ایمان و اعتماد به نفس همراه با ابتکار مهمترین ویژگی های روحیه بسیجی در عرصه های مختلف است که هم در بعد دفاعی و هم در بعد سیاسی و مدیریتی کارایی برجسته ای خواهد داشت.

    ایشان در عرصه دفاعی به ابتکار در فرماندهی، سازماندهی، جنگ آوری و جنگ افزار اشاره کردند و افزودند: در بعد سیاسی نیز ابتکار در عرصه گسترده دیپلماسی نیز که با انواع شیطنت ها همراه است، کارآمدی بالایی دارد و لازمه دیپلماسی هوشمند و با ابتکار عمل، روحیه بسیجی است.

    رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر گسترده بودن دایره روحیه بسیجی خاطرنشان کردند: روحیه بسیجی می تواند شامل عرصه های مختلفی همچون پیشرفت علمی و علم آموزی بسیجی، تولید ثروت و اقتصاد بسیجی، سیاست ورزی بسیجی، مدیریت بسیجی و سازماندهی بسیجی باشد.

    حضرت آیت الله خامنه ای، گمنامی و اخلاص در کار را از دیگر ویژگی های برجسته روحیه بسیجی برشمردند وافزودند: روحیه بسیجی با این مختصات، می تواند در همه عرصه های کشور بروز و ظهور یابد و البته این روحیه بسیجی به معنای غافل شدن از بسیج آمادگی دفاعی نیست.

    ایشان با اشاره به ایستادگی 32 ساله ملت ایران و ظهور تدریجی تفکر اسلامی و انقلابی این ملت در منطقه و توطئه چینی دائمی قدرت های جهانی، خاطرنشان کردند: تا رسیدن به پیروزی نهایی، قطعاً چالش و مبارزه وجود خواهد داشت، بنابراین نظام اسلامی همواره نیازمند یک نیروی دفاعی توانا، بیدار، مستحکم و آماده بکار است که همان روحیه بسیجی در عرصه دفاعی است.

    رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه صبر و استقامت و ایمان به وعده پیروزی خداوند، عوامل اصلی پیروزی جبهه حق است، افزودند: روحیه بسیجی در عرصه های دفاعی، انتظامی، دولتی و دیپلماسی، این پیروزی را سرعت خواهد بخشید.

    حضرت آیت الله خامنه ای دفاع از اصول تغییر ناپذیر اسلامی را از مهمترین وظایف بسیج دانستند و تأکید کردند: بسیج نسبت به حرکت عمومی انقلاب و نظام اسلامی یک نقش فرادوره ای دارد و اگر انحرافی در حرکت مستقیم انقلاب و نظام دیده شود، بسیج در مقابل آن خواهد ایستاد.

    ایشان پایبندی به قوانین و ضوابط را از لوازم بسیج و روحیه بسیجی برشمردند و تأکید کردند: همانگونه که بسیج و بسیجی باید قوانین را رعایت کند، از طرف دیگر، اگر قوانین و ضوابط دست و پاگیری مقابل بسیج و گسترش روحیه بسیجی وجود داشته باشد، باید کسانی که تغییر قوانین به عهده آنان است، این موانع را برطرف کنند.

    رهبر انقلاب اسلامی، جوانان به ویژه جوانان بسیجی را به تعمیق معارف دینی، گسترش تأثیرگذاری در محیط پیرامونی و تقویت ارتباط معنوی توصیه کردند و افزودند: پایبندی نسل جوان امروز به اعتقادات و ارزش های اسلامی بیشتر و عمیق تر از سال های اول انقلاب است.

    حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از افرادی که چشم خود را بر نقاط مثبت و پیشرفت ها بسته اند و فقط برخی ناهنجاری ها را می بینند، خاطرنشان کردند: این روش غلط است. البته ناهنجاری وجود دارد اما اگر سیر این ناهنجاری ها، به سمت علاج باشد، باید آنرا علامت درست بودن کارها دانست.

    ایشان آینده کشور را بر خلاف میل دشمنان و انسان های غرض ورز و بدخواه، بسیار روشن ارزیابی و خاطرنشان کردند: حرکت انقلاب اسلامی، حرکتی موفق بوده است و دلیل آن هم تجربه های عینی و واقعیات موجود و پیشرفت های برجسته 32 ساله ملت ایران است.

    رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: حرکت رو به جلو و پیشرفت انقلاب به معنای نبود مشکلات نیست اما اکنون تجربه های متراکمی در عرصه های گوناگون وجود دارد که می تواند الهام بخش مدیران بخش های کلان و بخش های مختلف دیگر باشد.

    در ابتدای این دیدار جمعی از ورزشکاران بسیجی سپاه نبی اکرم (ص)، به اجرای ورزش باستانی و پهلوانی پرداختند.

    در این دیدار همچنین سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آمادگی بالای دفاعی تمام یگان های سپاه در منطقه غرب کشور گفت: نیم میلیون بسیجی ضمن تعمیق معارف دینی خود، دژی مستحکم در برابر تهدیدهای سخت و نرم تشکیل داده اند.

    سردار سرتیپ دوم عظیمی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) نیز ضمن خیرمقدم به فرمانده کل قوا، گزارشی از آمادگی های دفاعی این سپاه ارائه کرد.

    حضور رهبر معظم انقلاب در مزار شهدای استان کرمانشاه
    مراسم مشترک یگان های نظامی و انتظامی کرمانشاه با حضور رهبرانقلاب
    هیچ جامعه ای بدون روحیه ایثارگری، به عزت و عظمت نخواهد رسید
    علمای شیعه و اهل سنت باید به شدت مراقب توطئه ها باشند
    سخنان مقام معظم رهبری در جمع مردم کرمانشاه
    دیدار نماینده رهبر معظم انقلاب با خانوادهای شهدا و جانبازان در کرمانشاه
    دیدار نماینده رهبری با خانواده های شهدا و جانبازان روانسر
    بازدید نماینده رهبر انقلاب از بهزیستی استان کرمانشاه
    سفر نماینده رهبرانقلاب به اسلام آباد غرب و بخش حمیل
    سفر نماینده رهبر معظم انقلاب به سنقر و کلیایی
    بازدید نماینده رهبر معظم انقلاب از شهرستان ثلاث باباجانی
    رهبر انقلاب وارد کرمانشاه شدند

     


      
      

    روزگاری تحصیل کرده ها و فرنگ رفته های ایرانی از اجرای قانون عدالت آزادی و مساوات ودمکراسی در کشورهای اروپائی سخن می گفتند وانقدر تعریف می کردند که آب از لب و لوچه اشان می ریخت . می گفتند اگر میخواهید به آزادی ، عدالت و مساوات برسید باید سر تا فرنگی شوید و وقتی که از آنان سوال میشد که دینمان را چه کنیم می گفتند : اروپا از دین دست کشید آزادی عدالت برابری را بدست آورد .مسلمانها هم اگر میخواهند به آزادی و عدالت برسند باید که از دین دست بکشند و متاسفانه بعضی از تحصیل کرده خودشان را فدای خرفهای انچنانی کردند و پیرو اندیشه های اروپائی شدند وبعضی از این تفاله ها هنوز بر سر حرفهای خود می ایستند و دو باره تبلیغ اروپائیان را می کنند  . حالا ما میگوئیم اگر آزادی میخواهید .اگر دمکراسی واقعی می خواهید ، اگر عدالت و قسط می خواهید به دین اسلام پناه ببرید به قرآن باز گشت نمائید. به قرآن و عدل قرآن چنگ بزنید تا هم دنیا را داشته باسید و آخرت را .اللهم عجل لولیک الفرج والنصر    

                                         حرکت مردم به سمت بروکسل از 45 کشور اروپا

    مردم اروپا در اعتراض علیه بی عدالتی و بحران های اقتصادی، از کشورهای مختلف به سمت پایتخت بلژیک راه افتادند تا مقابل مقر اتحادیه اروپا تظاهرات کنند.
    به گزارش خبرگزاری ها، مردم اروپا از 45 کشور این قاره به سمت بروکسل حرکت کردند. آنها قصد دارند روز شنبه مقابل اتحادیه اروپا در اعتراض به بی عدالتی اجتماعی و شرایط وخیم اقتصادی منطقه یورو تظاهرات کنند. شعار محوری این معترضان، «تغییر جهان» اعلام شده است. بسیاری از این مخالفان با پای پیاده به سمت بروکسل در حرکت هستند. معترضان می خواهند با رهبران اتحادیه اروپا که قرار است 25 مهر در مقر این اتحادیه تشکیل جلسه دهند، ملاقات کنند. طی روزهای اخیر دهها معترض خشمگین و مخالف نظام سرمایه داری که در باغ «الیزابت» چادر زده بودند، توسط نیروهای پلیس دستگیر شده اند.
    مخالفان نظام سرمایه داری علاوه بر اروپا، در بیش از 1000 شهر آمریکا نیز به خیابان ها آمده اند.اعتراض به فرانسه و آلمان
    به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «میخائیل اشپیندلگر»، وزیر خارجه اتریش به تصمیم های یکجانبه فرانسه و آلمان درباره اتحادیه اروپا اعتراض کرد. اشپیندلگر دیروز در وین گفت از این موضوع که صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه به تنهایی درباره اینکه اروپا راه خود را چگونه ادامه بدهد تصمیم می گیرند، بسیار عصبانی است. وی تصریح کرد: این نمی شود که این دو کشور بگویند اروپا چه راهی را دنبال کند، ما اتریشی ها به این نوع سیاست ها احتیاجی نداریم.
    وزیر خارجه اتریش به موضوع تصمیمات خودسرانه مقامات فرانسوی و آلمانی اشاره ای نکرد.

     


      
      

    ساختمان کنگره آمریکا به تصرف جنبش اعتراضی وال استریت درآمد

    معترضان آمریکایی در آخرین اقدام ضد سرمایه داری خود ساختمان کنگره آمریکا را در واشنگتن تسخیر کردند.
    به گزارش خبرگزاری ها، در ادامه اعتراض های سراسری و ضد سرمایه داری آمریکا، این بار معترضان «واشنگتن را اشغال کنید» سه شنبه موفق به ورود به ساختمان «هارت» سنای آمریکا در واشنگتن شدند و به مدت 15 دقیقه علیه سیاست های اقتصادی حاکم بر کشورشان شعار دادند. معترضان همچنین موفق شدند در این مدت از حضور خود فیلم و عکس تهیه کرده و در سایت های خود به نمایش بگذارند.
    پلیس «واشنگتن» نیز پس از مشاهده اوضاع بیکار ننشست و با حمله به معترضان ضمن سرکوب آنها نزدیک به 10 نفر را دستگیر کرد.
    ده ها معترض دیگر نیز همزمان خارج از ساختمان تجمع و خواستار بهبود شرایط سیاسی و اقتصادی در کشورشان شدند. تصاویر منتشر شده نشان می دهد، این گروه از معترضان نیز از سوی پلیس مورد حمله قرار گرفته و تعدادی از آنها دستگیر شدند.
    همزمان با اعتراضات واشنگتن، پلیس آمریکا به انبوه جمعیت معترضان بوستون نیز حمله کرد. آخرین گزارش های دریافتی حاکی است، در جریان این حمله که بنا به آنچه «بی توجهی به هشدارهای پلیس» خوانده شده، صورت گرفت، بیش از 130 نفر دستگیر و روانه بازداشتگاه ها شدند. معترضان بوستون ساعاتی بعد با تجمع مقابل ساختمان پلیس شهر خواستار آزادی بازداشتی ها شدند اما پاسخی دریافت نکردند.
    منطقه مرفه نشین «نیویورک» نیز روز سه شنبه شاهد حضور انبوهی از ساکنان مناطق فقیرنشین و معترضان «وال استریت را اشغال کنید» بود. معترضان با تجمع مقابل منازل میلیاردرهای معروف و متنفذ آمریکا، شعارهایی علیه نبود عدالت اجتماعی و تقسیم ناعادلانه ثروت سر داده و خواستار پرداخت مالیات از سوی این قشر که به گفته آنها تنها یک درصد جامعه آمریکا را تشکیل می دهند، شدند. معترضان آمریکایی در تجمعات خود همواره این شعار را که «ما همان 99 درصد جامعه هستیم» حمل می کنند. آنها معتقدند دولت آمریکا همیشه نماینده آن یک درصد بوده و تمام سیاست های حاکم بر آمریکا از داخل «وال استریت» (بازار بورس آمریکا) به آنها دیکته می شود.
    خبرگزاری «شین هوا» اما در این باره نوشت: این تظاهرات که نام «راهپیمایی میلیونرها» بر آن نهاده شده بود، مقابل منازل گروهی از ابرثروتمندان آمریکایی از جمله «روپرت مرداک»، غول رسانه ای برگزار شد. بر اساس این گزارش معترضان فریاد می زدند، ثروت آمریکا از سوی این گروه اقلیت و کوچک مصادره می شود و مردم خواهان توزیع عادلانه ثروتند.
    از سوی دیگر، گزارش رسانه های مختلف از جمله شبکه خبری پرس تی وی حاکی است، در حال حاضر صدها شهر آمریکایی طی چهار هفته ای که از آغاز اعتراضات می گذرد به جمع معترضان «وال استریت را اشغال کنید» پیوسته اند، و این روند به رغم افزایش سرکوب ها و خشونت های پلیس آمریکا، همچنان روبه گسترش است.
    اعتراضات وال استریت ابتدا در تاریخ 26 شهریور از شهر نیویورک با هدف تسخیر مرکز تجاری آمریکا (وال استریت) آغاز شد. اگرچه معترضان در این مدت چندین بار تلاش کردند این ساختمان را به تسخیر خود درآورند، اما، حضور انبوه نیروهای پلیس تاکنون اجازه این کار را به آنها نداده است.
    پلیس تاکنون بیش از 1000 نفر از معترضان را دستگیر کرده اما به رغم این خشونت ها، تاکنون اعتراض ها نه تنها متوقف نشده بلکه از مرزهای آمریکا گذشته و به قلب اروپا رسیده است. در حال حاضر برخی کشورهای اروپایی مثل فرانسه در حمایت از قیام کنندگان وال استریت به پاخاسته اند و برخی کشورها مثل انگلیس نیز تصمیم دارند طی چند روز آینده تظاهرات و اعتصاب های مشابهی را برگزار کنند.

    رژیم سیاسی ایلات متحده آمریکای ، مدعی صادره کننده دمکراسی وآزادی در جهان، خود در محاصره  آزادی خواهان آمریکائی که 99 درصد ملت آمریکا را تشکیل می دهد که تحت ستم سرملیه داری آمریکائی استخوانهایشان شکسته شده می باشد . وجهانیان بیدار شده خوب می دانند ، آزادی و دمکراسی مورد نظر حاکمان کاخ سفید و اذنابشان در اروپا جنگ و خونریزی و چپاول اموال ملتهای عقب نگهداشته شده و خود ملت امریکا  است. نمونه آزادی اعطائی آمریکا و اروپا را از مردم مظلوم افغانستان ، عراق و فلسطین و... جویا شوید !! 


      

    تظاهرکنندگان در یمن : ما خواهان محاکمه و مجازات عبدالله صالح هستیم

    ده ها هزار نفر از مردم یمن با برپایی تظاهرات در شهرهای مختلف خواستار برکناری علی عبدالله صالح و محاکمه وی و نزدیکانش شدند.
    تظاهرکنندگان در شهرهای صنعا، عدن، ذمار، تعز و دیگر شهرهای یمن از شورای امنیت خواستند به مسئولیت های خود در قبال جنایات علی عبدالله صالح علیه غیرنظامیان و تظاهرکنندگان یمنی عمل کند و تدابیر جدی را برای حمایت ازمردم یمن اتخاذ کند.این در حالی است که نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح همچنان برخی از محله های مسکونی در صنعا را مورد حملات توپخانه ای خود قرار داده و تعدادی از غیرنظامیان را مجروح کردند.
    اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز طی هفته جاری در حال بررسی تصویب قطعنامه ای درباره یمن هستند تا به اوضاع اسفناک و بحرانی این کشور پایان داده شود.

    یورش نیروهای آل خلیفه به منازل مبارزان بحرینی

    نیروهای امنیتی آل خلیفه با حمله به منازل مسکونی انقلابیون بحرینی تعدادی از جوانان انقلابی را بازداشت کردند.
    نیروهای امنیتی آل خلیفه با همدستی نظامیان آل سعود در جنایتی تازه برای ایجاد رعب و وحشت میان مردم به منازل مسکونی انقلابیون حمله و ساکنان آن را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.
    در این حملات چهار جوان بحرینی بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شدند.
    این در حالی است که سازمان های حقوق بشری بحرین با محکوم کردن نقض حقوق بشر و سرکوب مخالفان و حکومت مشت آهنین از مجامع بین المللی خواستند نظام آل خلیفه را تحت فشار بگذارند.
    این نهادهای حقوق بشری تاکید کردند که چنین حکومتی شایستگی حکومت بر مردم آگاه بحرین را ندارد.

    آغاز شمارش معکوس برای سقوط کامل زادگاه قذافی

    انقلابیون لیبیایی با تصرف بخش اعظم شهر «سرت» در مرکز این شهر به شادمانی پرداختند.
    به گزارش خبرگزاری ها، یکی از فرماندهان نیروهای انقلابی اعلام کرد، انقلابیون بر بیش از 80 درصد شهر «سرت» مسلط شده اند و کنترل کامل این شهر به زودی اتفاق می افتد. نیروهای انقلابی پس از تصرف دفتر معمر قذافی و یک مقر پلیس «مرکز شهر سرت» به شادمانی پرداختند و با تیراندازی هوایی و به صدا درآوردن بوق خودروها این پیروزی را جشن گرفتند.
    در همین حال، «مصطفی عبدالحلیل» رئیس شورای ملی انتقالی لیبی سه شنبه به سرت رفت و در جمع حدود 200 نفر از مبارزان وابسته به شورای انتقالی، به انقلابیون وعده داد که تا امروز انقلابیون کنترل کامل شهر سرت را برعهده خواهند گرفت. بر اساس گزارشات رسیده، «معتصم» فرزند قذافی احتمالا در سرت به سر می برد. تا دیروز بخشی از خط ساحلی شهر سرت در اختیار هواداران قذافی بود. درگیری های سنگین روزهای اخیر سرت، 20 کشته و 90 زخمی بر جای گذاشت. شورای ملی انتقالی اعلام کرد در صورت آزادی کامل سرت، این شورا خبر آزادی کامل لیبی و پایان رژیم قذافی را اعلام خواهد کرد. اکنون فقط شهر صحرایی «بنی ولید» همچنان در دست هواداران قذافی است. یک مقام ارشد ناتو نیز اعلام کرد تصرف سرت به دست انقلابیون، به معنای پایان عملیات ناتو در لیبی نیست.
    به خاطر کشتن نظامیان مصری در صحرای سینا

    رژیم صهیونیستی رسما از دولت قاهره عذرخواهی کرد

    رژیم صهیونیستی به دلیل کشتن تعدادی از نیروهای مرزی مصر در ماه گذشته میلادی، رسما از این کشور عذرخواهی کرد.
    به گزارش خبرگزاری ها، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» روز سه شنبه اعلام کرد که «ایهود باراک» وزیر جنگ اسرائیل، رسما از طرف این رژیم از دولت مصر عذرخواهی کرد.
    این گزارش حاکی است، رژیم صهیونیستی که قبلا با پیشنهاد مقام های مصر برای انجام یک تحقیق مشترک در مورد حمله اسرائیل به نیروهای مرزی در صحرای سینا موافقت کرده بود، پس از اعلام نتایج آن، عذرخواهی خود را اعلام کرد.

     


      
      

    فریاد مرگ بر آل خلیفه در مراسم تشییع جنازه نوجوان بحرینی

    نیروهای امنیتی آل خلیفه در مراسم تشییع نوجوان بحرینی شرکت کنندگان را مورد ضرب و شتم قرار داده و عده ای را با خودرو زیر گرفتند.
    به گزارش شبکه خبری العالم، نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد که مزدوران آل خلیفه گروهی از تظاهرکنندگان را که برای شرکت در مراسم تشییع نوجوان 16 ساله بحرینی تجمع کرده بودند با خودرو زیر گرفتند.
    وی افزود، حال برخی از مجروحان وخیم است و برخی از زخمی ها با تفنگ های ساچمه ای هدف قرار گرفتند.
    تظاهرکنندگان با سردادن شعار «مرگ بر آل خلیفه» خواستار سرنگونی رژیم شدند و تأکید کردند که از خواسته خود دست برنمی دارند.
    نبیل رجب همچنین گفت، گروهی از رهبران مخالف بحرین در اعتراض به بازداشت 45 زن و دختر جوان بحرینی در اعتصاب غذا به سر می برند.
    این زنان و دختران جوان ماه گذشته به خاطر سردادن شعارهای ضددولتی بازداشت شدند و گزارش شده است که 14 تن از آنها در شرایط وخیمی به سر می برند.
    از سوی دیگر، قاسم هاشمی عضو کنگره سراسری حمایت از ملت بحرین نیز گفت، مردم بحرین از عربستان سعودی به دلیل اشغال کشورشان به دادگاه های بین المللی شکایت خواهند کرد.
    در همین رابطه خبرگزاری رویتر گزارش داد که دو نماینده آمریکایی تلاش می کنند از فروش سلاح توسط آمریکا به بحرین جلوگیری کنند.
    سناتور رون وایدن نماینده آمریکایی و جیمز مک جفیرن عضو شورای نمایندگان که هر دو از جناح دموکرات هستند در مجلس سنای آمریکا طرحی مبنی بر جلوگیری از فروش سلاح آمریکا به بحرین را ارائه دادند.
    به گزارش ایرنا در این گزارش آمده است که فروش سلاح به نظام آل خلیفه موجب سرکوب خشونت بار مخالفان صلح جو، شهروندان و نقض حقوق بشر می شود و این مسئله مخالف سیاست های خارجی و مبانی حقوق اساسی است.
    وایدن گفت: آمریکا نباید نظامی را که به این صورت مردم کشورش را سرکوب می کند این گونه پاداش دهد.
    وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در ماه گذشته اعلام کرد که با فروش سلاح به ارزش 53 میلیون دلار به بحرین موافقت کرده است.اللهم عجل لولیک الفرج والنصر  


      
      
    <      1   2   3   4   5   >>   >