• یکشنبه 29/2/1387
  • تاریخ :
  • ** مهر 90 - رهائی

    فال حافظ


    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    بردبارى همچون قبیله است و نزدیکان که فراهم کند مردم را براى یارى انسان . [نهج البلاغه]
    لوگوی وبلاگ
     

    دسته بندی موضوعی یادداشتها
     
    «الیور استون» ، کنفرانس مطبوعاتی ، آمریکا ، وال استریت ، امام خمینی ، انقلاب اسلامی ایران ، انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی . جبهه متحد اصولگرایان ، ایر ، انقلاب اسلامی بحرین ، بحرین ، بیداری اسلامی ، بحرین ، بیداری اسلامی ، شهادت مظلومانه کودک 45 روزه بحرینی ، آل ، بیداری اسلامی ، بیداری اسلامی .اخبار ، بیداری اسلامی ، رابرت فیسک ، اسلام آمریکائی ، اسلام اردوغانی ، ف ، بیداری اسلامی ، شیخ زغموت ، فلسطین ، بیداری اسلامی احبار جهان اسلام ، بیداری اسلامی مردم مسلمان مصر ،خاورمیانه عربی ، بهار بیداری عربی ، بیداری جهانی ، بیداری اسلامی ، اعتراضات وال استریت ، تظاهرات در ، پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین ، ، ترفنده های سیاسی آمریکا و کشورهای غربی ،انرژی اتمی ، آژانس اتمی ، سالروز تشکیل بسیج دانش آموزی ، 8آبان ، شهید حسین فهمیده ، سوره نساء ، تفسیر نمونه ، بسیج و آماده باش عمومی در برابر دشمنان ، عید میلاد عیسی مسیح ، جنبش وال استریت را تسخیر کنید ، قذافی توسط نیروی انقلاب اسلامی لیبی کشته شد. ، مدیر هامل گوگل ، اینترنت ، سایبری ، منافقین ، قرآن و سنت ، هویت اسلامی ، قرآن سوره نساء ، تفسیر نمون ،

    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :20
    بازدید دیروز :13
    کل بازدید :79439
    تعداد کل یاداشته ها : 108
    103/2/17
    11:24 ص
    مشخصات مدیروبلاگ
     
    محمود جلیلی[36]

    خبر مایه
    لوگوی دوستان
     

    گسترش اعتراض ها از نیویورک به چند شهر دیگر خروش علیه نظام سرمایه داری
    مردم آمریکا : وال استریت میدان التحریر است

    در سومین هفته از اعتراض های ضدسرمایه داری آمریکا، تظاهرات ضد دولتی از نیویورک به شیکاگو، لس آنجلس، بوستون و سانفرانسیسکو رسید.
    هزاران نفر از مردم شهرهای لس آنجلس، شیکاگو، بوستون و سانفرانسیسکو به تبعیت از جنبش نیویورکی موسوم به «وال استریت را اشغال کنید». تظاهرات ضدسرمایه داری و ضد دولتی برپا کردند.
    عصر روز شنبه انبوه نیروهای امنیتی مستقر شده در خیابان های «نیویورک» با حمله به هزاران معترض این جنبش که روی پل «بروکلین» تجمع کرده بودند، اقدام به سرکوب و دستگیری صدها نفر از آنها کردند.
    «رویتر» با انتشار این گزارش به نقل از پلیس آمریکا نوشت، پس از بی توجهی معترضان به هشدارهای پلیس و خروج گروهی از آنها از خطوط معین شده، پلیس به معترضان حمله و دست کم 700 نفر از آنها را بازداشت کرد.
    مردم نیویورک بیش از 16 روز است که با تجمع در منطقه «وال استریت»، که مرکز اقتصاد آمریکاست و در اعتراض به سیاست های اقتصادی حاکم بر جامعه آمریکا به دنبال اشغال ساختمان «وال استریت» هستند. تلاشی که تاکنون چندین بار با سرکوب شدید و بازداشت گسترده معترضان ناکام مانده است.
    از میدان «دیوی» بوستون نیز خبر می رسد، صدها نفر از مردم با استفاده از تاکتیک های معترضان نیویورکی علیه فساد مالی و بیکاری، فقر، جنگ و نظام سرمایه داری تظاهرات کردند.
    شبکه خبری الجزیره با انتشار این خبر و به نقل از «ندیم مازن»، سازمان دهنده تجمعات بوستون نوشت: معترضان به دنبال اصلاحات اقتصاد و حکومتی در آمریکا هستند. وی با تأکید بر اینکه «آمریکایی ها تشنه تغییرند». افزود: افزایش ناگهانی جمعیت معترضان نشان می دهد مردم مستقلاً به دنبال تغییرند و همه به یک چیز فکر می کنند و آن اصلاحات بنیادین است. پرس تی وی نیز در این باره نوشت: پلیس 24نفر از معترضان این شهر را بازداشت کرد.
    از سوی دیگر روزنامه «لس آنجلس تایمز» نیز نوشت، مردم لس آنجلس نیز خواستار تغییر سیاست های دولت شدند.
    به نوشته این روزنامه، جنگ در خاورمیانه، معافیت های مالیاتی شرکت های بزرگ، افزایش بیکاری و نگرانی از آینده ای مبهم عمده دلیل حضور معترضان لس آنجلسی در خیابان های این شهر بود. معترضان در این شهر نیز خواستار تغییر سیاست های دولت به نفع 99درصد جامعه آمریکا هستند. معترضان معتقدند تمام منافع و ثروت آمریکا در جیب یک درصد از قشر خاص جامعه است. «شیکاگو» دیگر شهر آمریکایی است که شاهد تظاهرات ضددولتی است. شبکه خبری «پرس تی وی» در این باره گزارش داد، مردم «شیکاگو» نیز در کنار مردم «نیویورک» در اعتراض به فقر، فساد، بیکاری و نابرابری های اجتماعی مقابل بانک مرکزی ایالتی شیکاگو تظاهرات کردند. آنها نیز اعلام کردند می خواهند مراکز مالی شیکاگو را به تصرف خود درآورند. معترضان این شهر در مصاحبه با رسانه ها اعلام می کنند، تظاهراتشان نسخه آمریکایی تظاهرات میدان التحریر مصر است.پیش از این نیز معترضان نیویورکی که اکنون پیشگامان بیداری در جامعه آمریکا هستند، اعلام کرده بودند از بیداری های کشورهای عربی الهام گرفته اند.
    «وال استریت مال ماست، از ثروتمندها هم مالیات بگیرید، به خاطر نفت خون جوانانمان را نریزید، تمام سیستم حاکم بر آمریکا باید تغییر کند، کاپیتالیسم مساوی است با جنایت سازمان یافته، ما مردم هستیم، مردم به پاخیزید، آمریکا در حال نابودی است، مردم در حال مرگند و ما خانه و شغل می خواهیم.» از جمله شعارها و دست نوشته های معترضان آمریکایی است که در شهرهای مختلف آمریکا توسط مردم به نمایش گذاشته شد.
    از سوی دیگر، همزمان با نگرانی مقامات امنیتی آمریکا از گسترش لحظه به لحظه این ناآرامی ها به سرتاسر این کشور، خبر می رسد، همراهی برخی متفکران و مقامات سابق سیاسی و چهره های هنری و اقتصادی با معترضان، امید زیادی به مردم ناامید آمریکا داده است.
    یادآور می شود این تجمعات در ابتدای امر از سوی یک گروه کوچک از جوانان آمریکایی و به شکل دادن فراخوان در شبکه های اجتماعی آغاز شد. نه مقامات آمریکا و نه جوانان این کشور تصور گسترش این قیام کوچک به پنج شهر را نمی دادند. در حال حاضر نگرانی اصلی مقامات آمریکایی گسترش این بیداری به سرتاسر آمریکاست که با توجه به روند فوق، نگرانی این مقامات کاملاً قابل درک است!
    از سوی دیگر، هفته نامه آمریکایی تایم در آخرین شماره خود به بررسی ناآرامی ها و اعتراضات گسترده ضددولتی بویژه آمریکا پرداخت. این هفته نامه با انتخاب تیتر «از التحریر تا وال استریت؛ موج جدید بی اعتمادی به وعده های رهبران» به بررسی شباهت های موجود بین حوادث جاری در کشورهای عربی و اروپایی- آمریکایی پرداخته است.
    در بخشی از این تحلیل آمده: «برای بسیاری از جوانان معترض در پایتخت کشورهای غربی، میدان التحریر قاهره الهام بخش است.» روزنامه کیهان 11/7/90

    وقتی بهار ارادی میشود و بیداری در پی دارد بهار عربی یا بهار آمریکائی ندارد .ایران اسلامی الگوی آژادی است که بیدارگری می کند .این است صدور انقلاب اسلامی ایران .اللهم عجل لولیک الفرج والنصر


      
      

    حمل پرچم 2300 متری در حمایت از اصلاحات بشاراسد

    صدها هزار سوری باحمل پرچم2300 متری بر ضرورت ایستادگی در مقابل توطئه های خارجی تاکید کردند.
    به گزارش خبرگزاری سوری «سانا»، صدها هزار سوری از ساکنان استان «طرطوس» حمایت خود را از اصلاحات فراگیر در سوریه اعلام و هرگونه دخالت خارجی در کشورشان را محکوم کردند.تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی علیه دخالت آمریکا، اسرائیل، اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای عربی منطقه، هزاران بالون که به رنگ پرچم سوریه رنگ آمیزی شده بود در آسمان رها کردند.
    همچنین هزاران قایق در سواحل طرطوس و جزیره ارواد به آب انداخته شد.
    شرکت کنندگان در این مراسم خواستار مداخله نکردن بیگانگان و محکوم کردن اقدام گروه های تروریستی از جانب سازمان های بین المللی شدند.
    حاضران در این مراسم تاکید کردند که وطنشان را دوست دارند و خاضر نیستند که با اقدام گروه های مسلح به آشوب کشیده شود
    .
                                                           ***

    تیراندازی مزدوران عبدالله صالح به معترضان در شهرهای یمن

    سرویس خارجی-
    لحظاتی پس از اعلام سخنان علی عبدالله صالح دیکتاتور یمن مبنی بر اینکه از قدرت کناره گیری نمی کند سرکوب شدید معترضان یمنی آغاز شد.
    مزدوران علی عبدالله صالح پس از سخنرانی دیکتاتور یمن مبنی بر اینکه از قدرت کناره گیری نمی کند اقدام به بمباران مناطقی در صنعا و شهر تعز کردند. در شهر صنعا خیمه های معترضان در میدان این شهر بمباران شد و خودروهای زرهی نیز به سوی معترضان شلیک کردند که بر اثر این حملات ده ها تن کشته و زخمی شدند.شاهدان تاکید می کنند که انفجارهای شدیدی را در خیابان شمال در منطقه الحصبه در شمال صنعا شنیده اند که از داخل پادگانی که نزدیک کاخ ریاست جمهوری بوده شنیده شده است.در شهر تعز نیز طرفداران علی عبدالله صالح به معترضان یمنی حمله و تعداد زیادی را مجروح کردند.
    این حملات و درگیری ها در حالی صورت می گیرد که تظاهرات در شهرهای مختلف یمن برای کناره گیری علی عبدالله صالح از قدرت و محاکمه وی و نزدیکانش همچنان ادامه دارد.
    تظاهرکنندگان مخالفت خود را با هرگونه سازش سیاسی ابراز کردند. انقلابیون همچنین تاکید کردند که توطئه منطقه ای و بین المللی به سرکردگی عربستان سعودی برای منحرف کردن مسیر انقلاب یمن و تبدیل بحران سیاسی به جنگ مسلحانه داخلی در حال شکل گیری است.مخالفان تصریح کردند، عربستان نقش مهمی در این ماجرا دارد و از حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا برخوردار است.مردم یمن همچنین فتوای علمای درباری مبنی بر اینکه مخالفت با حکومت حرام است را در راستای شروع جنگ داخلی در این کشور ارزیابی کردند. از سوی دیگر، مردم یمن، با شرکت در تظاهرات گسترده روز جمعه مبنی بر جمعه پیروزی باردیگر بر عزم راسخ خود برای سرنگونی نظام علی عبدالله صالح تاکید کردند.

                                                         ****

    پرتاب تخم مرغ و گوجه فرنگی به سفیر آمریکا در دمشق

    سرویس خارجی ـ
    مردم سوریه با پرتاب تخم مرغ و گوجه فرنگی به سفیر آمریکا انزجار خود را از سیاست های کاخ سفید نشان دادند.
    مردم سوریه روز پنجشنبه به محض ورود «رابرت فورد» سفیر آمریکا در سوریه به دفتر یکی از مخالفان دولت، با سنگ و گوجه فرنگی و تخم مرغ به وی حمله کردند و فریاد برآوردند، «دخالت کافی است»، «از کشور ما خارج شو»، «دخالت بیگانگان را نمی پذیریم» منابع دیپلماتیک این برخورد اعتراضی مردم سوریه با سفیر آمریکا را مورد تایید قرار دادند.
    طرفداران بشار اسد در حالی به سفیر حمله کردند که سفیر آمریکا و برخی دیپلمات های آمریکایی مقیم دمشق سرگرم دیدار با برخی مخالفان نظام سوریه و تحریک آنان به ادامه اقدامات علیه این کشور بودند.
    شاهدان عینی اظهار داشتند در این حمله به دو خودرو سفارت آمریکا آسیب های جدی وارد آمد و مردم معترض راضی نمی شدند محل را ترک کنند.
    مسیحیان سوریه نیز چند روز قبل در اعتراض به اقدامات مداخله جویانه دولت پاریس علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه، «اریک شوالیه» سفیر فرانسه در سوریه را با پرتاب تخم مرغ از کلیسای «المریمیه» در دمشق بیرون کردند.
    در همین رابطه وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه ای آمریکا را به تشویق گروه های تروریستی برای ایجاد خشونت در کشور متهم کرد.
    در این بیانیه آمده است، اقدامات مسئولان آمریکایی برای تشویق و تحریک گروه های تروریستی نشان دهنده دخالت آمریکا در بحران این کشور است و دولت سوریه به شدت این اقدامات را محکوم می کند.
    از سوی دیگر، با وجود تلاش غرب برای مطرح کردن اعتراضات سوریه در نشست شورای امنیت، مخالفت برخی اعضا موجب به تعویق افتادن این موضوع شد. نخست وزیر عراق نیز تاکید کرد، تجزیه جهان عرب مهم ترین هدف غرب از فشارها علیه سوریه است.

                                                    ***

    تظاهرات دانشجویی در شیلی بار دیگر به صحنه زد و خورد شدید بین پلیس و معترضان تبدیل شد.
    به گزارش خبرگزاری ها، در ادامه ناآرامی های چند ماهه «شیلی» روز پنجشنبه هزاران دانشجو، دانش آموز و استاد دانشگاه در «سانتیاگو» با پلیس ضد شورش درگیر شدند. معترضان که به سیستم آموزشی حاکم بر دانشگاه ها و مدارس «شیلی» به شدت اعتراض دارند، با سنگ، چوب، اسپری های رنگ و با نیروهای امنیتی درگیر شدند. پلیس شیلی نیز با استفاده از خودروهای آب پاش و ضد شورش و همچنین باتوم، گاز اشک آور و سگ های آموزش دیده اقدام به سرکوب معترضان کرد.
    گزارش های دریافتی حاکی است، در جریان این ناآرامی ها دست کم 72 نفر از معترضان دستگیر شدند. 33 نفر از بازداشتی ها زیر 18 سال سن دارند.
    گفتنی است، معترضان خواستار استفاده از خدمات دانشجویی و وسایل نقلیه ارزان، اعطای وام های تحصیلی بیشتر، رفع نابرابری های موجود در مراکز آموزشی و جلوگیری از روند رو به گسترش خصوصی سازی در واحدهای آموزشی هستند.
    تصاویر منتشر شده نشان می دهند، گروهی از معترضان با حمله به خودروها، فروشگاه ها و ساختمان های شهر اقدام به تخریب و آتش زدن آنها کردند.
    در جریان ناآرامی های روز پنجشنبه چهار نیروی پلیس نیز مجروح شدند.
    به نقل از روزنامه کیهان 9/7/90


      

     
    • پیشنهاد ایران همه پرسی از همه فلسطینیان
    • خط قرمز اوباما به دست ملتها شکسته خواهد شد
    • هر طرحی باید بر مبنای اصل : « همه‌ی فلسطین برای همه‌ی مردم فلسطین » باشد
    • امروز رژیم صهیونیستی از همیشه منفورتر و آمریکا از همیشه سردرگُم‌تر
    • مهمترین رکن حمایت از ملت فلسطین ، قطع پشتیبانی از دشمن غاصب است  

    "همه فلسطین برای همه مردم فلسطین"؛ این، اصلی ترین نکته ای بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز درپنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و در تبیین راهبرد امت اسلامی در موضوع فلسطین، بر‌آن تأکید کردند

    1)


     
     2) 3)
    آغاز نشست عصر پنجمین کنفرانس حمایت از فلسطین
    خالد مشعل : گزینه مقاومت راهبرد استراتژیک ما خواهد بود
    رئیس مجلس عراق: آوارگان فلسطینی باید به سرزمین شان بازگردند
    لاریجانی:قیامهای منطقه ای نوعی پشتیبانی مردمی از فلسطین مظلوم
    نبیه بری :‌علت فشار غربیها به ایران ، حمایت از مردم فلسطین است
    مصوبه مجمع، حمایت از ملت های مظلوم و تحت ستم
    اخبار مرتبط

     به نقل از : http://www.iribnews.ir    اللهم عجل لولیک الفرج والنصر


      

    به نقل از روزنامه کیهان 9/7/ 90 - سرویس خارجی -
    هزاران بحرینی با برپایی تظاهرات گسترده به احکام ظالمانه دادگاه آل خلیفه علیه پزشکان و پرستاران اعتراض کردند.
    مردم بحرین با برگزاری تظاهرات در منامه و شهرهای مختلف این کشور صدور احکام ظالمانه برای مخالفان نظام به ویژه پزشکانی که به دلیل مداوای مجروحان تظاهرات زندانی شده بودند را محکوم کردند.
    هزاران زن بحرینی نیز با عنوان آزادی برای زنان آزاده بحرینی اعتراض خود را به اقدام اخیر رژیم بحرین در دستگیری زنان بحرینی ابراز داشتند.
    هفته پیش بیش از 40 زن بحرینی که به انتخابات میان دوره ای پارلمان بحرین معترض بودند توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه دستگیر شده و مورد ضرب و جرح شتم قرار گرفتند.
    جمعیت اسلامی الوفاق تاکید کرد، دستگیری، صدور حکم اعدام و زندان باعث اصرار بیشتر مردم بحرین بر خواسته هایشان می شود.
    گروه های دیگر مخالف در بحرین نیز با صدور بیانیه هایی صدور احکام اعدام و زندان برای ده ها نفر از بازداشت شدگان در تظاهرات در این کشور را محکوم کردند.
    ائتلاف انقلاب 14 فوریه تاکید کرد رژیم بحرین در بدترین شرایطش به سر می برد و در مورد حق مردم بحرین برای تعیین سرنوشتشان هیچ سازشی وجود ندارد.
    فعالان حقوقی بحرینی نیز اعلام کردند که صدور چنین احکامی فاقد پشتوانه حقوقی است و سطح اعتراضات را افزایش می دهد.
    این فعالان همچنین تاکید کردند، صدور احکام ظالمانه علیه شهروندان بحرینی با چراغ سبز آمریکا و عربستان صورت می گیرد.
    انقلابیون بحرین نیز تاکید کردند، این احکام سطح مطالبات مردمی را کاهش نمی دهد بلکه مردم مصمم تر خواهند شد و از حق خود چشم پوشی نخواهند کرد.
    این اظهارات در شرایطی صورت می گیرد که روزنامه واشنگتن پست چاپ آمریکا نیز نوشت، سرکوب معترضان بحرینی با چراغ سبز آمریکا صورت می گیرد.
    گفتنی است دادگاه بحرین 20 پزشک را به 5 تا 15 سال زندان و دو شهروند دیگر را به اعدام و حبس ابد محکوم کرد.
    این پزشکان با رد اتهامات وارده تاکید کردند که آنها به دلیل معالجه افراد شرکت کننده در اعتراضات محکوم شده اند.
    دکتر نیدا ضیف که از سوی دادگاه نظامی بحرین به زندان محکوم شده است در این باره گفت، به ما اتهام سرنگونی رژیم بحرین و نشر اکاذیب وارد کرده اند که کاملا بی اساس است، ما به دلیل مداوای مجروحان دستگیر و زندانی شدیم.
    وی درباره رفتار زندانبان بحرینی نیز گفت، با زندانی ها بسیار بدرفتاری می کنند و در مورد خود من بارها از شوک الکتریکی استفاده کردند و مرا وادار به اعتراف های دروغین می کردند.
    از سوی دیگر، دبیرکل جنبش آزادگان بحرین از احتمال خیزش عمومی در روزهای آینده برای براندازی رژیم حاکم بحرین خبر داد.


      


    مردم آمریکا در یازدهمین سالروز آغاز جنگ افغانستان، علیه سیاست های جنگ طلبانه کاخ سفید، در خیابان های واشنگتن تظاهرات می کنند.
    به گزارش خبرگزاری فارس، هزاران نفر از شهروندان آمریکایی قصد دارند پنجشنبه شش اکتبر (14مهر) در خیابان های واشنگتن علیه سیاست جنگ طلبانه آمریکا در خاورمیانه و همچنین در اعتراض به شرایط بد اقتصادی، تظاهرات کنند. جنبش اعتراضی اکتبر 2011 در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد، این تظاهرات در یازدهمین سالروز حمله آمریکا به افغانستان برگزار می شود. جنبش اکتبر 2011 متشکل از 150 سازمان ضد جنگ است و هزاران نفر طرفدار دارد. همه این سازمان ها و طرفداران جنبش اکتبر 2011 اعلام کردند که در تظاهرات شش اکتبر شرکت می کنند. شش اکتبر مقارن آغاز سال مالی آمریکا نیز هست. در سال جدید قرار است یک سری سیاست های ریاضتی در حوزه اقتصادی و خدمات به اجرا گذاشته شود.
    تظاهرات مردمی در واشنگتن در حالی برگزار می شود که خیابان «وال استریت» طی دو هفته اخیر صحنه اعتراضات ضد دولتی بوده است و حدود 100 معترض هفته گذشته توسط پلیس دستگیر شده بودند. وال استریت که همان بازار بورس است، قلب اقتصادی آمریکا به حساب می آید.
    اعتراضات علیه نظام سرمایه داری ایالات متحده، الیگارشی حاکم بر این کشور را به وحشت انداخته است.
    یکی از مطالبات اصلی جنبش اکتبر 2011 این است که دولت ایالات متحده نباید فقط نماینده یک درصد قشر برتر و ثروتمند این کشور باشد.
    سازمان دهندگان این جنبش، هفت درخواست اصلی از دولت آمریکا دارند: «ثروتمندان، موسسات حقوقی و شرکت های سهامی را مجبور به پرداخت مالیات کنید»، «به جنگ ها پایان دهید، نظامیان ما را به کشور بازگردانید و هزینه های نظامی را متوقف کنید»، «از شبکه های امنیت اجتماعی محافظت کرده، امنیت اجتماعی را در این کشور تقویت و خدمات درمانی بهتری را برای تمام مردم کشور فراهم کنید»، «کمک های مالی به شرکت های سهامی نفتی و دیگر شرکت های بزرگ تجاری را در این کشور متوقف کنید»، «سیاست های اقتصاد انرژی شفافی را ارائه دهید و روند تخریب محیط زیست را معکوس کنید»، «از حقوق کارگران حمایت کنید، فرصت های شغلی ایجاد کرده و حقوق ها را افزایش دهید» و در نهایت « پول های این کشور را از بلندپروازی های سیاسی جدا کنید.»
    سازمان دهندگان این جنبش اعلام کرده اند، اعتراضات و انقلاب های مردمی در مصر، تونس، یونان و اسپانیا الهام بخش آنها برای اعتراض در آمریکاست.
    هلاکت پنج نظامی
    در افغانستان
    به گزارش خبرگزاری مهر، در تازه ترین حملات علیه اشغالگران که پنجشنبه انجام شد، پنج نظامی ناتو به هلاکت رسیدند. علت کشته شدن این نظامیان، انفجار مین در شرق افغانستان بود. دو نظامی افغان نیز بر اثر حادثه ای مشابه، در استان هرات افغانستان کشته شدند. به نقل از کیهان 9/7/90


      
      
    <      1   2   3   4   5   >>   >