• یکشنبه 29/2/1387
  • تاریخ :
  • ** مهر 90 - رهائی

    فال حافظ


    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    بدی های برادران را فراموش کن، تا دوستی شانرا پایدار کنی . [امام علی علیه السلام]
    لوگوی وبلاگ
     

    دسته بندی موضوعی یادداشتها
     
    «الیور استون» ، کنفرانس مطبوعاتی ، آمریکا ، وال استریت ، امام خمینی ، انقلاب اسلامی ایران ، انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی . جبهه متحد اصولگرایان ، ایر ، انقلاب اسلامی بحرین ، بحرین ، بیداری اسلامی ، بحرین ، بیداری اسلامی ، شهادت مظلومانه کودک 45 روزه بحرینی ، آل ، بیداری اسلامی ، بیداری اسلامی .اخبار ، بیداری اسلامی ، رابرت فیسک ، اسلام آمریکائی ، اسلام اردوغانی ، ف ، بیداری اسلامی ، شیخ زغموت ، فلسطین ، بیداری اسلامی احبار جهان اسلام ، بیداری اسلامی مردم مسلمان مصر ،خاورمیانه عربی ، بهار بیداری عربی ، بیداری جهانی ، بیداری اسلامی ، اعتراضات وال استریت ، تظاهرات در ، پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین ، ، ترفنده های سیاسی آمریکا و کشورهای غربی ،انرژی اتمی ، آژانس اتمی ، سالروز تشکیل بسیج دانش آموزی ، 8آبان ، شهید حسین فهمیده ، سوره نساء ، تفسیر نمونه ، بسیج و آماده باش عمومی در برابر دشمنان ، عید میلاد عیسی مسیح ، جنبش وال استریت را تسخیر کنید ، قذافی توسط نیروی انقلاب اسلامی لیبی کشته شد. ، مدیر هامل گوگل ، اینترنت ، سایبری ، منافقین ، قرآن و سنت ، هویت اسلامی ، قرآن سوره نساء ، تفسیر نمون ،

    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :7
    بازدید دیروز :13
    کل بازدید :79426
    تعداد کل یاداشته ها : 108
    103/2/17
    3:49 ص
    مشخصات مدیروبلاگ
     
    محمود جلیلی[36]

    خبر مایه
    لوگوی دوستان
     

    خجسته زاد روز حضرت امام رضا عله السلام را به ساحت مقدس فرزند عزیزش آخرین وارث غدیر رهبر حکومت واحد جهانی موعود ملل حضرت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و به همه غدیر باوران عاشورائی منتظر دولت جهانی آن امام عزیز و به همه مشتاقان عدالت تبریک و تهنیت عرض نموده واز درگاه قادر متعال استدعا می نمایم که از بقیت غیبت حضرت امام مهدی عج صرفنظر نموده و عیدی شیعیان را دراین ایام جشنهای ولایت هشتمین وارث غدیر اجازه ظهور آنحضرت را صادر نماید.اللهم عجل لولیک الفرج والنصر


      
      

    الازهر سکوت را شکست : حاکمان عرب تسلیم اراده ملت ها شوند
    ساعت خبر: 15:8 - تاریخ خبر: 14/07/1390
    سکوت طولانی "الازهر" مصر نسبت به جنایات خونین رژیم آل خلیفه در بحرین انتقادهایی تند و اعتراض هایی شدید را متوجه آن کرد اما سرانجام این سکوت شکسته شد و شیخ "احمد الطیب " رییس الازهر با صدور بیانیه ای به نمایندگی از شورایعالی الازهر ازحاکمان کشورهای عرب از جمله حاشیه خلیج فارس خواست به مطالبات ملت های خود تن دهند.
     آنچه امروزدرکشورهای عرب حاشیه خلیج فارس می گذرد،  دل ها را خون می کند و قلب تمام امت اسلامی را به درد می آورد
     
     
    به گزارش پخش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، در این بیانیه به حکام عرب توصیه شده است که با ملت های خود در باره امور مختلف که امروز جنجال برانگیز شده به گفت وگو نشسته تا مانع از توطئه چینی بیگانگان ضد وحدت ملت های عربی و اسلامی شوند.

    شیخ احمد الطیب تاکید کرده است: آنچه امروز بویژه دربرخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس می گذرد،  دل ها را خون می کند و قلب تمام امت اسلامی را به درد می آورد.

    مردم بحرین که کشورشان توسط نظامیان سعودی اشغال شده است، با همدستی دو رژیم آل خلیفه و آل سعود، تنها به دلیل درخواست مطالباتی برحق و شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز سرکوب و قتل عام می شوند.

    مردم عربستان سعودی نیز این روزها برای درخواست مطالبات قانونی خود و اعتراض به سیاست های رژیم دیکتاتوری سعودی به خیابان ها آمده اند، اما بجای دریافت پاسخ مطالبات خود با گلوله های جنگی نیروهای نظامی و امنیتی سعودی مواجه شده اند.

    رییس الازهر در این بیانیه " غیرمنتظره" خاطرنشان کرده است که روند مقابله حکام برخی  کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با تحرکات مردم این کشورها بسیار نگران کننده است.

    وی با اشاره به آموزه های پیامبر گرامی اسلام (ص) می افزاید: مایه نگرانی است که برخی با دامن زدن به اختلافات مذهبی و قبیله ای و قومی ، ثبات و امنیت امت را به خطر می اندازند و پرچم تعصب را صرفنظر از تعصب قومی یا مذهبی بلند می کنند.

    شیخ احمد الطیب تاکید کرده است: این خطر تنها اتحاد، همبستگی و امنیت جوامع ما را که صدها سال است برقرار مانده ، تهدید نمی کند بلکه می تواند عامل جلب دخالت نیروهای بیگانه و منطقه ای - غرب و رژیم صهیونیستی - باشد که مترصد هستند از درگیری های مذهبی و اختلالات اجتماعی برای دخالت در کشورهای ما ، سلطه بر ما و به دست گرفتن سرنوشت منطقه ما سوء استفاده کنند.

    دربیانیه شیخ الازهر تصریح شده است: به همه درباره رخدادهایی که به نفع هیچ کس نخواهد بود و جز پشیمانی نتیجه ای نخواهد داشت، هشدار می دهیم. به نمایندگی الازهر که از حوادث کنونی بشدت دردمند و نگران است ، توصیه می کنم اختلافات و مشکلات از طریق گفت و گوی صریح و بی پرده حل و فصل شود.

    وی خطاب به حکام عرب خاطرنشان کرده است: حاکم دانا و حکیم کسی است که راه حل هایی بیابد که  جلوی تهدید کشورهای عربی را بگیرد ، پس شما ای برادران برای حفظ حال و آینده کشورهای عربی ، وحدت و یکپارچگی خود را تقویت کنید.

    نقل از : واحد مرکزی خبر http://www.iribnews.ir

     


      
      

    آل سعود شمشیر را از رو بست معترضان را تحمل نمی کنیم

    موج ناآرامی ها، مناطق نفت خیز شرق عربستان را فراگرفت و همین مسئله دربارسعودی را دچار وحشت کرده است.
    به گزارش شبکه خبری «پرس تی وی»، اعتراضات گسترده شیعیان علیه رژیم آل سعود برای دستیابی به حقوق حقه خود، در شرق عربستان وارد سومین روز خود شده است.
    بر اساس این گزارش، معترضان از آل سعود می خواهند تا به حقوق اساسی آنها احترام بگذارد و دست از سرکوب و بازداشت ها بردارد، در غیر این صورت آنها تهدید کردند که به انتفاضه خود ادامه خواهند داد.
    این گزارش حاکی است، در درگیری های چند روز اخیر میان پلیس در شهر العوامیه واقع در منطقه قطیف و معترضان 24 نفر زخمی شده اند، اما وزارت کشور عربستان، شمار زخمی ها را 14 نفر اعلام کرد.
    تلویزیون دولتی عربستان، درگیری های مناطق شرقی عمدتاً شیعه نشین را فتنه گروهی آشوب گر دانست که تحت حمایت کشورهای خارجی هستند.
    به گفته تلویزیون سعودی، آنها درصدد بی ثبات کردن عربستان و ایجاد اختلال در روند صدور نفت در شبه جزیره عرب هستند.
    از سوی دیگر، وزارت کشور عربستان بدون اشاره به تیراندازی پلیس و نیروهای امنیتی به تظاهرات مسالمت آمیز مردم در شهر قطیف و العوامیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: تلاش برای متفرق کردن اغتشاش گران به زخمی شدن 11 تن از افراد پلیس در تظاهرات روز سه شنبه منجر شده است. این درحالی است که یک شهروند و دو زن عربستانی به ضرب گلوله در یکی از ساختمان های مجاور نیز زخمی شده اند که حال دو تن از آنان وخیم گزارش شده است.
    خبرنگار الجزیره در ریاض نیز اعلام کرد: فعالان عربستانی از طریق سایت های اجتماعی، برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در قطیف را خواستار شده بود که به درگیری با نیروهای امنیتی در روز سه شنبه منجر شد.
    یک مقام مسئول در وزارت کشور عربستان که آشکارا از عصبانیت آل سعود حکایت می کرد، ادعا کرد: دولتی خارجی در تلاش برای اخلال در امنیت کشور و تحریک مردم به برخی اقدامات خشونت آمیز است و در امور عربستان دخالت علنی وجود دارد.
    این مقام عربستانی تصریح کرد: ما هرگز نقض حاکمیت ملی و ایجاد اخلال در امنیت کشور و بی ثباتی عربستان را نمی پذیریم و با افراد خاطی به شدت برخورد خواهیم کرد و با مشت آهنین در برابر آنها خواهیم ایستاد.
    این درحالی است که فعالان عربستانی در ماه های گذشته در استان الشرقیه با برگزاری چندین تظاهرات، آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شده اند.
    بنابر اعلام دیدبان حقوق بشر، بیش از 160 مخالف برجسته دولت عربستان از ماه فوریه (بهمن) تاکنون در جریان سرکوب ها بازداشت و زندانی شده اند.
    درگیری های شهر العوامیه نیز در اعتراض به بازداشت یک پیرمرد صورت گرفت که پلیس عربستان آزادی وی را به تسلیم شدن دو فرزندش که در تظاهرات ضد دولتی شرکت کرده بودند، منوط کرده بود، در روز یکشنبه آغاز شد.
    در همین حال یک کارشناس سیاسی عرب به شبکه العالم گفت: آنچه که در عربستان در جریان است، یک قیام مردمی است که به سوی وقوع یک انقلاب فراگیر در سراسر این کشور منجر خواهد شد.
    این کارشناس عرب تأکید کرد: برای اولین بار نیست که این تظاهرات(شرق عربستان) و قیام علیه رژیم آل سعود، برگزار می شود، بلکه تظاهرات علیه رژیم پادشاهی عربستان ادامه خواهد یافت و امروز عربستان در برابر آرمان های ملت های عربی و اسلامی قرار دارد.
    «محمد بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش الحوثی یمن نیز، عربستان را دشمن جهان اسلام معرفی کرد و گفت: سعودی تولیدکننده تروریسم و نوعی ایدئولوژی است که عامل تفرقه افکنی در بین مسلمانان و خالق نفرت و دشمنی است. روزنامه کیهان 14 مهر

    رژیم سیاسی دیکتاتوری آل سعود سالهای سال است که شمشیر خود را در تقابل با مسلمین جهان از رو بسته و با آرمانهای امت اسلامی و کشورهای عربی به نفع صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی خیانت می کند .ثروت ملی مردم مسلمان عربستان را در راه تامین منافع آمریکا و اسرائیل به پای دژخیمان آمریکائی و اسرائیلی و انگلیسی می ریزد .یک روز با رقص شمشیر و یک روز دیگر با رقص جامهای شراب در کاخ سفید اجازه به خاک و خون کشیدن مردم مسلمان عرب غزه را صادر می مند و روز دیگر ریالهای عربستان خرج ناامنی و آشوب در سوریه می گردد و سربازانش در بحرین و یمن خون مردم مسلمان عرب را می ریزند و مزدورانش با عنوان سپاه صحابه در پاکستان با بمب گزاری و ترورخون مسلمانان شیعی رابه زمین می ریزد و انگاه قرآن چاپ می کند و به حجاج هدیه می دهد وخود را خادم الحرمین می نامد .این است چهره منافقانه رژیم سیاسی حاکم در عربستان .اللهم عجل لولیک الفرج والنصر  

     


      
      

    نامه جوانان یمن به دبیرکل سازمان ملل کمیته حقیقت یاب تشکیل دهید

    جوانان انقلابی یمن در پیامی به دبیرکل سازمان ملل و مسئولان حقوق بشر جهان بر لزوم تلاش سریع برای نجات انقلابیون یمنی از کشتار و سرکوب شدید توسط نظام عبدالله صالح تأکید کردند.
    به گزارش خبرگزاری ایسنا، در این پیام آمده است: نظام عبدالله صالح، خانواده و طرفداران وی، جوانان انقلاب را محاصره کرده و آنها را با قطع برق، بستن راه ها و ممانعت از رفت و آمد مردم بین استان های مختلف مجازات گروهی می کنند و هدف از این گام ها واداشتن مردم به اطاعت از نظام استبدادی و دیکتاتور است.
    در این پیام بر ضرورت اعزام یک هیئت تحقیقات بین المللی برای بررسی جنایت های عبدالله صالح و فرزندانش و نیز ارائه پرونده جنایت های آنها به دادگاه جنایی بین المللی تأکید شده است.
    انقلابیون یمن همچنین بلوکه کردن حساب های مالی علی عبدالله صالح، خانواده و اعضای خانواده و عدم انعقاد قرارداد تسلیحاتی با نظام صالح و توقف حمایت های مالی از نظام یمن را خواستار شدند.
    این پیام درحالی عنوان شده است که نیروهای دولتی یمن در صنعا و دیگر شهرهای این کشور به سرکوب شدید تظاهرکنندگان می پردازند. صدها سرباز، خودرو زرهی و تانک در صنعا و شهرهای یمن مستقر شده و با تظاهرکنندگان برخورد می کنند.
    مخالفان یمنی با وجود این سرکوب ها همچنان به تظاهرات پرداختند و خواستار برکناری علی عبدالله صالح و محاکمه وی و فرزندانش شدند.
    تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی علیه حکومت تأکید کردند که تا زمان سرنگونی نظام به تظاهرات ادامه خواهند داد.
    در شهر تعز نیز زنان در تظاهراتی بمباران نیروهای عبدالله صالح علیه مناطق مسکونی این شهر را محکوم کرده و از جامعه جهانی خواستند که یک موضع جدی در قبال نظام عبدالله صالح و جنایت های آن علیه غیرنظامیان اتخاذ کند.
    در شهر «دمت» در استان الضالع نیز زنان در تظاهراتی گسترده، سقوط نظام عبدالله صالح و فرزندان و محاکمه آنها را به دلیل ارتکاب جنایت علیه تظاهرکنندگان در صنعا، تعز و استان های دیگر خواستار شدند.
    همچنین یک مسئول نظامی یمن اعلام کرد که در درگیری ها در نزدیکی شهر زنگبار، ارتش 20 تن از افراد تندرو وابسته به القاعده در شبه جزیره عرب را هدف قرار داده و کشت.از سوی دیگر، معاون وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت یمن طی اظهاراتی از دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس که خواستار انتقال سریع قدرت در یمن شده بود شدیداً انتقاد کرد و اظهار داشت، دبیرکل شورای همکاری چیزی از دموکراسی نمی داند و از تعامل با رئیس جمهور خبر ندارد.


      
      

    نظامیان حاکم مصر به خواست معترضان تن دادند

    شورای نظامی مصر با بررسی و اصلاح قانون انتخابات، پایان دادن به محاکمه غیرنظامیان و لغو قانون حالت فوق العاده موافقت کرد.
    به گزارش خبرگزاریها، شورای نظامی حاکم بر مصر روز شنبه پس از برگزاری تظاهرات صدها هزار نفری مردم در قاهره و اسکندریه، با انتقال آرام قدرت از نظامیان به غیرنظامی ها موافقت کرد.
    اعضای این شورا در دیدار با روسای احزاب و گروهها در مصر، تصمیم شورای نظامی برای انجام پاره ای از اصلاحات مورد درخواست مردم را اعلام کردند.
    براساس این گزارش، شورای عالی نیروهای مسلح مصر، اعلام کرد: قبل از انتخابات پارلمانی که قرار است 12اکتبر (20مهر) برگزار شود، لایحه لغو قانون وضعیت فوق العاده را مورد بررسی قرار خواهد داد.
    این گزارش حاکی است، شورای عالی نیروهای مسلح مصر پس از تهدید احزاب مخالف دولت مبنی بر تحریم انتخابات پارلمانی، با ایجاد اصلاحاتی در قانون انتخابات موافقت کرد.
    این گزارش می افزاید: اعضای شورای نظامی مصر در جلسه مشترک با ائتلاف دموکراتیک از جمله حزب اخوان المسلمین و الوفد، تصمیم گرفتند، در ماده پنجم قانون جدید، تغییراتی ایجاد کنند که براساس آن، احزاب سیاسی بتوانند نامزدهای خود را برای کسب یک سوم کرسی های پارلمان که به گروههای مستقل اختصاص دارد، معرفی کنند.
    در پایان این نشست نیز شورای عالی نیروهای مسلح مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این شورا قصد دارد تا قانون محرومیت رهبران حزب کنگره ملی (حزب مبارک) از شرکت در انتخابات را صادر کند.همچنین به نقل از خبرگزاری «شرق الاوسط» (خبرگزاری مصر) شورای عالی نیروهای مسلح اعلام کرد: پایان دادن به محاکمه غیرنظامیان در دادگاههای نظامی را به زودی بررسی و جدول زمانی برای انتقال قدرت به حاکمیت غیرنظامی را فراهم خواهد کرد.
    این شورا همچنین اعلام کرد که تصویب قانونی را بررسی خواهد کرد که به موجب آن اعضای حزب منحل شده ملی وابسته به حسنی مبارک حق شرکت در فعالیت های سیاسی را نخواهد داشت.
    شورای عالی نیروهای مسلح که با درخواست های فزاینده ای برای اجرای سریع تر اصلاحات، برگزاری انتخابات پارلمانی و لغو حالت فوق العاده مواجه است، قول داد که در اسرع وقت به این خواست ها، جامه عمل بپوشاند.
    از سوی دیگر، خبرگزاریها از درگیری پلیس با تجمع کنندگان در میدان التحریر در روز شنبه خبر دادند. در این درگیری ها که با استفاده از باتوم و گاز اشک آور برای متفرق کردن افراد معترض صورت گرفت 12تن مضروب و بازداشت شدند. روزنامه کیهان 11/7/90

    وقتی که اتحاد و یکدلی و وحدت کلمه بین مردم باشد حاکمان نظامی را هم به تسلیم وامی دارد که به حق گفته اند  : حون بر شمشسر پیروز است . به مردم مسلمان وقهرمان مصر عرض می کنیم این پیروزی هم بر شما مبارک باد اللهم عجل لولیک الفرج والنصر

     


      
    <      1   2   3   4   5   >>   >