• یکشنبه 29/2/1387
  • تاریخ :
  • ** مهر 90 - رهائی

    فال حافظ


    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن
    دانش تا با بردباری همراه نگردد، نتیجه ندهد . [امام علی علیه السلام]
    لوگوی وبلاگ
     

    دسته بندی موضوعی یادداشتها
     
    «الیور استون» ، کنفرانس مطبوعاتی ، آمریکا ، وال استریت ، امام خمینی ، انقلاب اسلامی ایران ، انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی . جبهه متحد اصولگرایان ، ایر ، انقلاب اسلامی بحرین ، بحرین ، بیداری اسلامی ، بحرین ، بیداری اسلامی ، شهادت مظلومانه کودک 45 روزه بحرینی ، آل ، بیداری اسلامی ، بیداری اسلامی .اخبار ، بیداری اسلامی ، رابرت فیسک ، اسلام آمریکائی ، اسلام اردوغانی ، ف ، بیداری اسلامی ، شیخ زغموت ، فلسطین ، بیداری اسلامی احبار جهان اسلام ، بیداری اسلامی مردم مسلمان مصر ،خاورمیانه عربی ، بهار بیداری عربی ، بیداری جهانی ، بیداری اسلامی ، اعتراضات وال استریت ، تظاهرات در ، پنجمین کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین ، ، ترفنده های سیاسی آمریکا و کشورهای غربی ،انرژی اتمی ، آژانس اتمی ، سالروز تشکیل بسیج دانش آموزی ، 8آبان ، شهید حسین فهمیده ، سوره نساء ، تفسیر نمونه ، بسیج و آماده باش عمومی در برابر دشمنان ، عید میلاد عیسی مسیح ، جنبش وال استریت را تسخیر کنید ، قذافی توسط نیروی انقلاب اسلامی لیبی کشته شد. ، مدیر هامل گوگل ، اینترنت ، سایبری ، منافقین ، قرآن و سنت ، هویت اسلامی ، قرآن سوره نساء ، تفسیر نمون ،

    آمار و اطلاعات

    بازدید امروز :0
    بازدید دیروز :13
    کل بازدید :79419
    تعداد کل یاداشته ها : 108
    103/2/17
    12:47 ص
    مشخصات مدیروبلاگ
     
    محمود جلیلی[36]

    خبر مایه
    لوگوی دوستان
     

    خواست مصری ها در تظاهرات «بازپس گیری انقلاب» نظامیان باید از قدرت کنار بروند

    صدها هزار تن از مردم مصر با برگزاری تظاهرات گسترده در این کشور خواستار پایان دادن به قانون حالت فوق العاده شدند.
    به گزارش خبرگزاری ها، هزاران تن از مردم قاهره و چندین استان این کشور روز جمعه در راهپیمایی موسوم به «بازپس گیری انقلاب» بر ضد شورای نظامی حاکم در مصر شعار دادند و خواستار کناره گیری آنها شدند.
    تظاهرات «بازپس گیری انقلاب» به دعوت احزاب و گروه های ائتلاف انقلاب 25 ژانویه در میدان التحریر، اسکندریه و شهرهای دیگر مصر برگزار شد و تظاهرکنندگان طی آن خواستار لغو قانون حالت فوق العاده و کناره گیری اعضای شورای عالی نیروهای مسلح از قدرت و واگذاری آن به غیرنظامیان شدند.
    تظاهرکنندگان مصری، نگرانی شدید خود را از روشی که مرحله انتقالی بر پایه آن قرار دارد، اعلام و خاطرنشان کردند که این روش، انقلاب 25 ژانویه را تهدید می کند و پیروزی هایی را که برای دموکراسی و آزادی عمومی به دست آمده، در معرض خطر قرار می دهد.
    شاهدان عینی گفتند که چندین پلاکارد که در آن بر ضد اسرائیل شعارهایی نوشته بود در میدان التحریر قاهره به چشم می خورد. بر روی یکی از این پلاکاردها نوشته شده بود، «هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت» و بر روی پلاکارد دیگری نیز این عبارت به چشم می خورد «باید انتقام خون شهدای حمله اسرائیل به مرز مصر را بگیریم.»
    برپایه این گزارش احزاب و گروه های مصری در این تظاهرات شرکت داشتند.تظاهرات بازپس گیری انقلاب به دعوت ائتلاف 25 ژانویه شامل جنبش ششم آوریل، ائتلاف جوانان انقلاب، قبطی ها، احزاب الوفد، الغد، الوعی، الکرامه و... سازماندهی و برگزار شد.
    شورای نظامی مصر روز جمعه طی اطلاعیه هایی که از رادیو و تلویزیون پخش شد، تظاهرکنندگان را از هرگونه تعرض به مراکز و اماکن دولتی برحذر داشت و هشدار داد در غیر این صورت با قانون شکنان به شدت برخورد خواهد کرد.
    در همین حال دکتر «محمدسلیم العوا» از نامزدهای برجسته انتخابات ریاست جمهوری مصر در اعتراض به عدم اعلام زمان معین برای واگذاری قدرت به مردم از سوی شورای نظامی نامزدی خود را به حالت تعلیق درآورد.


      
      
    این روزها در بحرین چه خبر است؟ + فیلم
    انقلاب بحرین، انقلاب زن مسلمان / بی‎حرمتی به 40 زن بحرینی؛ موج جدید انقلاب بحرین را رقم زد

     

    گروه بیداری اسلامی: انقلاب زنان علیه ظلم آل خلیفه؛ این شاید بهترین تعبیری باشد که می‌توان برای انقلاب بحرین انتخاب کرد. مردم کشور بحرین به دلیل غلبه ترکیب جمعیتی ایرانی ـ شیعی در این کشور، نگاه متفاوتی به نقش زن  در مسائل اجتماعی نسبت به سایر کشورهای عربی دارند به نحوی که می‌توان تاثیر این نگاه متفاوت به نقش زنان را در وقایع ماه‌های اخیر این کشور مشاهده کرد.

    حضور گسترده و حتی در برهه‌ای از زمان‌ رهبری جریانات انقلابی توسط زنان، اتفاقی است که از آغاز موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، تنها در بحرین شاهد آن بوده‌ایم. حضور پرشور و حماسی شاعران زن بحرینی در تجمعات اعتراضی مردم این کشور و ترغیب مردم در اعتراض به ظلم آل خلیفه، ماجرای دستگیری آیات القرمزی، شاعر زن بحرینی و اعتراضات گسترده به این اقدام که در نهایت به آزادی وی منجر شد و آخرین اتفاق؛ دستگیری و بدرفتاری با 40 زن شیعه بحرینی در جریان مخالفت با انتخابات فرمایشی مجلس آل‌خلیفه که اعتراض به این اقدام آل خلیفه، موج جدیدی از انقلاب از جمله تحصن علمای این کشور، اعتصاب غذای زندانیان و تظاهرات گسترده را به دنبال داشته است.

    به گزارش رجانیوز، جمعیت اسلامی الوفاق که بزرگ‌ترین حزب مخالف بحرین به شمار می‌رود، در روزهای گذشته با انتشار بیانیه‌ای از بازدداشت، ضرب و جرح و بدرفتاری با 40 زن شیعه بحرینی در جریان اعتراضات روزهای گذشته در این کشور خبر داد.

    الوفاق در این بیانه اعلام کرده است که نیروهای امنیتی رژیم منامه، بیش از چهل زن معترض به برگزاری انتخابات میان‌دوره‎ای در در یک مرکز تجاری در این کشور را بازداشت و مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند. افراد بازداشت شده که هفت نفر از آن‌ها دختران نوجوان بین 12 تا 15 سال هستند، روز جمعه ، یک روز قبل از برگزاری انتخاباتی که مخالفان آن را تحریم کرده بودند، بازداشت شدند.

    رژیم بحرین این انتخابات را با هدف پرکردن 18 کرسی متعلق به نمایندگانی که در اعتراض به رفتار سرکوب‌گرانه منامه علیه معترضان استفعا داده بودند، برگزار کرد.

    جمعیت وفاق تاکید کرده است: زنان بحرینی در برابر چشم مردم مورد ضرب و شتم و اهانت نیروهای آل خلیفه قرار گرفتند. جمعیت وفاق افزود: نیروهای آل خلیفه دستان زنان بحرینی را در یک مجموعه تجاری بستند، و آنها را در مقابل دیدگان مردم بر زمین انداختند. سپس آنها را در برابر  مردم مورد ضرب و شتم قرار دادند. این جمعیت، خشونت های رژیم آل خلیفه علیه زنان و پایمال کردن عفت و کرامت آنان را اقدامی بی سابقه در سطح کشورهای عربی دانست.

    در همین حال " جمیل کاظم " رییس شورای جمعیت وفاق بحرین نیز در گفتگو با العالم از اعتراض علمای بحرین به این هتک حرمت خبر داده و گفت: در اعتراض به این هتک حرمت های رژیم حوزه های علمیه و مدارس علوم اسلامی روز گذشته ، کلاس ها را تعطیل کردند و در تحصنی که علما نیز در آن حضور داشتند، شرکت کردند.

    اما اعتراض به هتک حرمت زنان بحرینی توسط رژیم آل خلیفه به حزب الوفاق و علمای بحرین ختم نشد به نحوی که سید جعفر العلوی یکی از رهبران جریان عمل اسلامی بحرین نیز با حمله به رژیم آل خلیفه در قبال هتک حرمت زنان بحرینی از اعتصاب غذای چهره های مخالف در چندین زندان بحرین در اعتراض به برخورد غیر اخلاقی رژیم با زنان بحرینی در دو روز اخیر خبر داد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز به فاجعه استفاده از گازهای سمی علیه معترضین اشاره کرده و افزود: نیروهای رژیم بحرین گازهای سمی خطرناک به سوی مناطق مسکونی شلیک کردند که باعث تشنجها و امراض ناشناخته در بین جوانان و سقط جنین بسیاری از زنان باردار شد.

    العلوی گفت: به دنبال استفاده نیروهای رژیم بحرین از گازهای سمی همچنین چندین نفر دچار خفگی شده و به شهادت رسیدند.

    در همین حال، مردم بحرین در اعتراض به اقدامات توهین آمیز نیروهای رژیم آل خلیفه علیه زنان، اقدام به برگزاری تظاهرات کرده‌ اند. این مردم در مناطق "کرزکان"، و "النعیم" برای اعلام اعتراض خود به اقدامات توهین آمیز نیروهای آل خلیفه علیه زنان، تظاهرات کردند.
     
    انتخابات فرمایشی

    نتایج انتخابات در بحرین نشان می‌دهد که بیش از 80 درصد از واجدین شرایط شرکت در انتخابات، از شرکت در انتخابات میان‌دوره‎ای در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس، خودداری کرده‌اند.

    به گزارش پایگاه خبری دولت بحرین، کمتراز یک نفر ازهر پنج بحرینی، در انتخابات روز شنبه مشارکت کرده‎اند. بنابرآمار منتشرشده پایگاه اینترنتی دولت بحرین موسوم به " ووت دات کام"، از تعداد 144513 نفر واجد شرایط برای رای دادن در 14 حوزه رای گیری، فقط تعداد 25130 نفر یعنی حدود 17.4 درصد، در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

    این درحالی است که در چهار حوزه رای‌گیری، اساسا رای‌گیری برگزار نشده و نامزدها به راحتی و بدون رقابت، موفق به کسب کرسی شده‌اند.شیخ علی سلمان رهبر الوفاق  نیز با اشاره به نتایج این انتخابات گفت:  نتایج انتخابات نشان داد که بحرینی‌ها با اصلاحات پادشاه مخالف هستند.سلمان در همین خصوص تصریح کرد: "چیزی به نام دموکراسی در بحرین وجود ندارد و و باید انتقال آرام قدرت صورت گیرد."

    رهبر الوفاق درعین حال ادامه داد : "اگر انتقال آرام قدرت صورت نگیرد، بحرین همچنان شاهد بحران امنیتی و حقوق بشر خواهد بود، به همین خاطر مقطعی که در آن قرار داریم، مقطعی تاریخی است ."
     
    درخواست کمک از ایران با تشدید اعتراضات به هتک حرمت زنان بحرینی
     
    همزمان با تشدید اعتراضات در بحرین به دلیل بی حرمتی به زنان بحرینی، وزیر خارجه بحرین در دیدار با علی اکبرصالحی، خواستار مساعدت ایران برای کمک به حل مشکلات کشورش شد و همچنین ضمن ابراز ناراحتی از عدم حضور سفیر ایران در بحرین شد.

    به گزارش رجانیوز، بنا به درخواست وزیر امور خارجه بحرین، عصر دوشنبه در حاشیه برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، ملاقاتی بین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بحرین صورت گرفت.

    در این دیدار شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین ضمن تشریح آخرین تحولات و وضعیت داخلی این کشور، به روابط تاریخی و خوب دو کشور اشاره کرد و خواستار مساعدت جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل مشکلات کشورش شد.

    صالحی نیز با تأکید بر عدم مداخله در امور داخلی و احترام به حاکمیت کشورها و اشاره به اهمیت ثبات در منطقه، اظهار داشت که مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه مشخص و روشن می‌باشد و گفت: ایران حل مشکل بحرین را در گرو سعه صدر و گفت‌وگو بین مقامات بحرین و مردم آن کشور می‌داند.

    وزیر امور خارجه بحرین در پاسخ به ابراز نگرانی نسبت به حوادث این کشور اعلام کرد: یک کمیته تحقیق و تفحص به ریاست آقای بسیونی ایجاد کرده‌ایم که تا آخر اکتبر نتیجه تحقیقات خود را اعلام خواهد کرد و هر آنچه به عنوان نتیجه این تحقیقات اعلام شود مسئولیت آن را به عهده خواهیم گرفت و به آن عمل خواهیم کرد.

    وی همچنین از عدم حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بحرین و متقابلا سفیر بحرین در تهران ابراز ناراحتی کرد و تمایل خود را به حضور سفرا برای تبادل نظر و تماسهای مستقیم اعلام داشت. وزیر امور خارجه بحرین هرگونه اختلاف بین مردم مسلمان منطقه را مردود و تفرقه برانگیز دانست.

     

    اخبار مرتبط

    ظهور آیات‌القرمزی‌های جدید؛ نتیجه پنج‌ماه سرکوب در بحرین + فیلم

    اظهارات تکان‌دهنده دختر شکنجه شده بحرینی+ فیلم

    یک سال زندان برای شاعر زن بحرینی

     دردنامه زن بحرینی؛ کتکم می‌زدند تا برقصم

     

    کد خبر:103004 - http://www.rajanews.com

     اللهم عجل لولیک الفرج والنصر


      
      

    امام کاظم علیه السلام فرمودند :

    رجلً مِن قُم یَدعُو الناسَ اِلَی الحَق یَجتَمعُ مَعَهُ قومً قُلُوبهُم کَزُبُرِ الحَدید لا تُزِلهُم الرّیاحُ العَواصِف لا یَملُّون من الحرب ولا یجبُتون وعلی الله یتوکلون والعاقلهُ للمتبَقین .

    مردی از قم ، مردم را به سوی خدا دعوت می کند که افرادی گرد او جمع شوند که قلب هایشان هم چون پاره های آهن ستبر است . بادهای تند حوادث آنان را نمی لغزاند ، از جنگ خسته نمی شوند و نمی ترسند ، اعتماد آن ها بر خدا ست و سرانجام کار از آن پرهیزگاران است . (حاجتی ، میر احمد رضا ، عصر امام خمینی بوستان کتاب قم ، به نقل از بحار الانوار ج 60)

    با پیروزی انقلاب اسلامی ایران پیام الهی و معنوی امام خمینی (ره) در سراسر جهان ، طنین افکن گردید . ایشان با تأسی به آموزه های اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله بسیاری از مناسبات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی جهان معاصر را عمیقا متحول ساخت و نظامهای مادی والحادی زا به چالش کشاند والگوی تازه ای به جهانیان ارائه کرد و میلیونها انسان سر گشته در برهوت الحاد و بی دینی و گرفتار در دام جاهلیت عصر مدرن را با دعوت به ارزش های وجودی خویش و دین و معنویت ، رهائی بخشید و عصر جدیدی را آغاز نمود .

    مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی ) :

    امام کبیر ما عصر جدیدی را آغاز کرد .از این پش دنیا شاهد شکوفائی روز افزون خمینی کبیر خواهد بود .

                                                                                                                                                                                             (به نقل از عصر امام خمینی (ره) 

    اللهم عجل لولیک الفرج والنصر  


    90/7/6::: 1:0 ص
    نظر()
      

    نگاهی مختصر به تفسیر دستور آماده باش عمومی ( با استفاده از تفسیر نمونه )

    :یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ خُذُواْ حِذْرَکُمْ فَانفِرُواْ ثُبَاتٍ أَوِ انفِرُواْ جَمِیعًا (سوره نساء آیه 71)

     ای کسانیکه ایمان آورده اید(ای مسلملنان ) خود را در برابر دشمن حفظ کنید و در دسته های متعدد یا بصورت واحد ( طبق شرایئط موجود روز ) به سوی دشمن حرکت نمائید ( ب د شمن مقابله نمائید )

    بسییج یا آماده باش دائمی

    در آیه فوق فرمان خداوند به تمام مسلمین این است که : خُذُواْ حِذْرَکُمْ ، حذر به معنی بیداری ؤ اماده باش و مراقبت در مقابل خطر است . گاهی این واژه به معنی وسیله ای که به کمک آن میتوان با خطر مقابله نمود نیز بکار می رود . 

    ثبات به معنای دسته جات پراکنده است .

    با توجه به این آیه شریفه خدای منان خطاب به همه مسلمین دو دستور بسیار مهم را در جهت حفظ موجودیت اجتماع مسلمانان می دهد :

    اولین خطاب یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ خُذُواْ حِذْرَکُمْ . ای کسانی که ایمان آورده اید با کمال دقت مراقب دشمن باشید تا غافل گیر نشوید و از ناحیه دشمن به شما ضرری نرسد .

    دومین خطاب و دستور فَانفِرُواْ ثُبَاتٍ أَوِ انفِرُواْ جَمِیعًا برای مقابله با دشمن از روشها و تاکتیکهای مختلف استفاده کنید در دسته های متعدد یا به صورت اجتماع برای دفع دشمن اقدام نمائید آنجا که لازم است و ایحاب می کند که به صورت دسته های متعدد و پراکنده حرکت کنید با دشمن مقابله نمائید و آنجا که ایجاب می کند همگی به صورت یک ارتش به هم پیوسته با دشمن مقابله نمائید و به دفاع از اجنماع مسلمین قیام نمائید .

    بعضی از مفسرین واژه حذر را به معنی اسلحه تفسیر نموده اند در حالیکه حذر معنی وسیعی دارد و مخصوص اسلحه نیست .

    در آیه 102 همین سوره نساء می فرماید : أَن تَضَعُواْ أَسْلِحَتَکُمْ وَخُذُواْ حِذْرَکُمْ إِنَّ اللّهَ أَعَدَّ لِلْکَافِرِینَ عَذَابًا مُّهِینًا

    مفسرین در ترجمه این آیه شریفه می گویند : مانعی ندارد که به هنگام ضرورت ، در موقع نماز در میدان جنگ سلاح خود را به زمین بگذارید ولی حذر یعنی مراقبت و آماده باش را از دست ندهید.

    جالب توجه این است که معنی « حِذر» به قدری وسیع است که هرگونه وسیله مادی و معنوی که بتوان در مقابله با دشمن به کار برد در بر می گیرد . از جمله اینکه همه مسلملنان باید و حتماً در هر زمان از موقعیت دشمن ، نوع سلاح ، روش جنگی ، میزان آمادگی و تعداد نفرات و اسلحه های آنان و کار آئی دشمن با خبر باشد . چرا ؟ برای اینکه این اطلاعات در پیشگیری از خطر دشمن و حاصل شدن مفهوم واژه « حِذْر»

    مؤثر است

    از طرفی دیگر مسلمانان باید برای دفاع از خویشتن و اجتماع مسلمانان نیز از هرگونه آمدگی از نظر روانی و معنوی و از نظر بسیج منابع فرهنگی و اقتصادی و انسانی و همچنین استفاده از کاملترین نوع سلاح و طرز کار برد آن را فراهم سازند .

    اگر مسلمانان جهان همین یک آیه را در زندگی اجتماعی و فردی خود پیاده کرده بودند در طول تاریخ پر ماجرای خویش هرگز در عرصه پیشرفت اقتصادی و اجتماعی دجار شکست و ناکامی نمی شدند .

    از کلمه « جمیعاً » در آیه مذکور مورد بحث استفاده می شود که : برای مقابله با دشمن همه مسلمانان بدون استثنا باید شرکت جویند مگر آنان که به حکم قرآن معذورند .( تفسیر نمونه جلد 5)


    90/7/4::: 8:11 ع
    نظر()
      

    باسمه تعالی  

    شهید نبض تند «رهائی» است ، همواره می طپد ،در امتداد نسلهاو قرنهای پیاپی ، شهید همراه با دمیدن هر صبح ، همراه با تلاطم هر موج ، همراه با نشستن هرقطره باران ، به چهره گلبرگهای بهاری . زنده است و زندگی ساز و حیات آفرین . (محدثی ،جواد )
    شهیدان به کلام وحی و سنت رسول خدا صلی الله علیه واله عمل کردند، ای مسلمانان ما چه کردیم ؟  
    عزت واقتدار مسلمین در برابر بیگانگان (دشمنان اسلام و قرآن ) وحاکمان مزدور بیگانه که مسلمین را بخاطر منافع خود و اربانشان قتل وعام می کنند در گرو عمل به این آیه شریفه قرآن است :

    « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ خُذُواْ حِذْرَکُمْ فَانفِرُواْ ثُبَاتٍ أَوِ انفِرُواْ جَمِیعًا » (نساءآیه 71 ) .


    در خصوص این آیه شریفه که خطابش به مومنین است، چه می اندیشید ؟ در این خصوص در پستهای بعدی توضیحات بیشتری خواهید دید انشاء الله  


      
      
    <      1   2   3   4   5   >>   >